Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 29 okt 19, 23:33

Skal det spares penger, så forlenger man ikke med spillere som er kronisk skadet. Så langt er det enkelt. Ut med Mattila. Og ingen flee spillere med tvilsom skadehistorikk. Den feilen må man klare å lære av.  

Det trengs noen modne, erfarne spillere som bidrar med stabilitet i såvel medgang som motgang. Behold Mæland hvis han er skadefri nok.

Men det er samtidig viktig at man våger å slippe til unge og lokale spillere. Jeg kan ikke se noen grunn til å ikke gjøre det. Skulle man liksom ha noe å tape? De fleste spillere vil utvikle seg hvis de får tillitt og mye spilletid. 

Overordnet har jeg tro på mest mulig kontinuitet. Bytter man ut halve laget vil det gå tid, langt ut i neste sesong, før spillerne finner hverandre godt. Evnen til å forutse hverandres bevegelser styrkes ikke over natten. 

Det bør være konkurranse om plassene, blant spillere som tar det som en utfordring om de benkes. Det er en holdning verdt å gå etter.  

Det viktigste punktet å evaluere grundig etter min mening er årsaken til de mange skader som hjemsøker FFK. Jeg har ikke noen konkret statisitkk, men et inntrykk av at FFK er relativt mye plaget av skader på spillere. Det må det være en grunn til, og den grunnen må finnes. Jeg har tidligere forsøkt å foreslå en strategi med noe mer rotering i laget, blant annet for å redusere belastningsskadene, og opplevde at det ble møtt med ca null forståelse her inne. Javel, men et eller annet sted er det nødvendig å prøve å tenke litt nytt omkring skadeproblematikken. Det er ikke godt nok å håpe at man vil være mer heldig neste år. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340