Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 okt 19, 11:13

Synes ikke det er direkte overraskende at man ikke forlenger med Tim Nilsen. Synes det har vært tegn til at han ikke har vært noen favoritt hos Bummen/Høgmo, men at han i perioder har vært umulig å unngå fordi han tross alt har levert mål. Men mål leverer også HKJ, og det gjør sannsynligvis også Alba med tillit over tid. Hvis det er spissparet man skal satse på til året, så er det greit for meg, og da er det ikke rom for å betale en habil lønn til Tim Nilsen for å være misfornøyd på benken. 

Joona Veteli regner jeg med finner seg en klubb én divisjon opp, enten i Norge eller Sverige. Synd, men sånn er det når klubben mislykkes. Dette var en spiller man i utgangspnktet så for seg skulle bli solgt med profitt, ikke forsvinne gratis ut av en kontrakt mens klubben er på nivå tre. Så gjenstår det likevel å se hvor attraktiv han faktisk er. Jeg tenkte også at Westgaard lett skulle kunne finne seg ny klubb på nivå to, men han havnet til slutt på nivå tre likevel.

Når det gjelder Åsheim så har jeg en følelse av at han er blitt inspirert av Westgaards suksess med klubbbytte, og at han nå endelig er sulten på å prøve noe nytt etter enda en mislykket sesong i FFK. Men her er jeg også litt mer usikker på hvor attraktiv han er. Ikke en spiller som nødvendigvis forsterker noe lag på nivå to, men en sliter som fort blir én i mengden og gjør en grei jobb. Han er en spillertype og med en kvalitet som gjør at andre lag kanskje heller lar egen juniorspiller få den rollen snarere enn å hente Åsheim. Kvik Halden kan dog være et alternativ for han også vil jeg tro.

Oscar Lopez Borgersen er sikkert billig i drift og får muligens en ny 1 årskontrakt hvis han vil, men heller ingen krise for FFK om han heller søker seg til annen klubb med håp om mer spilletid. Kan aldri seg for meg at han får lovnad/hint om at han skal satses på som fast spiller i FFK neste år. Ved evt. opprykk for FFK2 bør han bli en viktig spiller der i 3. divisjon som kan være backup/sitte på benk for a-laget med sporadiske innhopp (som i år). Spørsmålet her er nok hva han selv vil, og valget har uansett ingen stor betydning for FFK.

Mads Nielsen har hatt en litt nedadgående kurve siste året. Han er nok blant de best betale og utad ansett som en av de bedre spillerne som beviselig kan gjøre en god jobb på nivået over. Jeg tror han forsvinner, og tror/håper at FFK "tar sjansen" på å satse på Thomas Lopez Borgersen som erstatter. Bare her vil da en del penger spares på budsjettet.

Karstensen regner jeg med som sikkert får tilbud om ny kontrakt som reservekeeper.

Mattila og Mæland tror jeg begger er ferdig pga kombinasjon av skadehistorikk og alder. Vil dog ikke helt utelukke ny 1-årskontrakt på Mæland hvis han er motivert for det, og det kan medisinsk dokumenteres at han er friskmeldt uten særlig risiko for tilbakefall. Det samme kan egentlig sies om Mattila, men jeg er mer skeptisk da han har vært voldsomt lenge ute av fotballen nå.

Høgmo tror jeg ganske sikkert vil gjøre noe annet.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340