Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 16 apr 19, 21:05

Vi burde det. Men jeg tror vi kan tilskrive prestasjonen (i stor grad) til premierenerver. Det var ikke mangel på innsats, og vi vant stort sett duellene i egen boks. Det var stort sett to ting jeg merket meg i de periodene hvor Hødd førte spillet:

1. FFK-spillerne klarte ikke å sette inn et samlet press. Det var enten en og en, eller ingen tok beslutningen om å være den som startet presset. Kollektivt press starter med en eller to enkeltspillere, resten må følge på.

2. En del episoder hvor to mann gikk i press samtidig, og begge litt for sent, slik at begge ble spilt forbi og Hødd kunne fortsette angrepet.

Så var det noen tilfeller i første omgang hvor hele FFK-laget trakk langt mot høyre (og både Begby og den som skulle trekke ned fra midtbanen på hans side dermed ble liggende for langt inn) samtidig som Hødd traff med gode tversoverpasninger ut til høyre kant, som fikk god tid til å slå innlegg.

Men det var ikke noe i kampen som gjorde meg redd for at FFK skal gjøre en dårlig sesong. De tingene jeg nevner kan rettes opp i.

Hva angår enkeltspilleres prestasjoner henviser jeg til første avsnitt. Åpningskampen er ikke det beste grunnlaget for å vurdere hvor godt spillerne passer inn i måten Bummen vil spille på, eller hvilket nivå de nye holder.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340