Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 07 mar 19, 16:41

Men poenget mitt er jo at det er ikke 50-50 fordi dommerne ikke ser situasjonene skikkelig (noe VAR hjelper til med) men fordi praktiseringen av handsregelen er så til de grader subjektiv. De kriteriene en dommer har (etter reglene) for å vurdere om en hands er straffbar eller ikke, er også i stor grad subjektive. Dette vil aldri VAR kunne endre på, og det er heller ikke meningen.

Personlig mener jeg at slike hands-situasjoner må være mye klarere (type armen rett ut fra kroppen) for at det skal blåses, men ut fra gjeldende praksis slik jeg har sett den i både norsk, engelsk og internasjonal fotball så skal det en god del mindre til, og situasjonen i går er av slaget som man noen ganger får og andre ganger ikke.

Skandale forbeholder jeg situasjoner hvor en klar viljehands overses (type Maradona i 1986) eller hvor ballen skytes rett i hånda fra kloss hold og det dømmes selv om hånda er inntil kroppen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340