Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 mai 17, 22:15

Har mye frustrasjon å skrive av meg nå, så her kommer det.

Florø er det dårligste laget vi har møtt i år, med god margin. Jeg så riktignok bare den siste halvtimen av Kråkerøy-FFK, men det Florø presterte før pause var omtrent på nivå med den kampen. De gangene de var i nærheten av vårt mål var det etter slurv av oss.

Ut i andre omgang synes jeg mye av den gamle usikkerheten vi har sett de siste årene var på plass igjen. Jeg tror jeg spurte i fjor også, hvordan i svarte kan dette gjenta seg når treneren og halvparten av spillerne er skiftet ut? Hadde jeg trodd på ganning ville jeg tippa vi hadde fornærmet en same i forbindelse med kampene mot Alta sist de var oppe i 1. divisjon.

Florø sto som oss uten seier, og de har møtt to av de andre nyopprykkede lagene. Vi har spilt jevnt med topplagene. Og faktisk - fram til 1-1-målet synes jeg stort sett spillet gjenspeilet det styrkeforholdet. Etter målet var det hipp som happ hvem som skulle avgjøre, for da var Florø like farlige som oss. Like fullt hadde jeg fortsatt tro på seier da vi fikk et slag i trynet med en stinkende fisk. Vondt, ydmykende og så videre.

Så må jeg som vanlig klage litt på enkelte av mine medpublikummere. Drit nå i å pipe om det slås en støttepasning. Bli gjerne frustrert over det, men spar det heller til neste dommeravgjørelse dere er uenige i og la dommeren få det. Eller en av bortelagets spillere. Ingen av de i rødt og hvitt slår støttepasning for å erte oss, eller fordi de brenner for støttepasninger av all sin sjel. Kommer det en støttepasning er det gjerne fordi det mangler bevegelse rundt ballfører, men for han som slår pasningen oppleves det jo som han får skylda.

Og så litt undring, hva pokker har skjedd med Plankehaugen? Riktignok sitter jeg nærmere bortesupporterne enn Plankehaugen, men jeg synes nå like fullt jeg burde høre våre egne bedre enn 20 tamme sildefiskere. Når det jeg hører mest der borte fra er den damestemmen med det stakkato "kom igjen  Fredrikstad"*2, og ikke ett eneste forsøk på å dra med seg langsiden på en "røåviteærømbeste" ...

Ikke for det, det var jo like stusselig borte mot Kisa. Litt ukoordinert synging fra noen Supraser, knapt en lyd fra resten - selv om jeg kjente igjen mange faste bortetravere på tribunen. Til alt overmål høylytt krangling om flagga. Var det derfor jeg ikke så noe til Supras i dag, var de ikke på kamp?

Det begynner å bli en stund siden jeg gledet meg til å gå på kamp. Vårt kjære fotballag har gjerne en ny skuffelse på lager. Men i gode og onde dager vil vi trofast møte opp, så er det bare å søke hjelp hos psykolog om nødvendig for å takle det.

Jeg hadde før sesongen forventet at vi skulle være med og kjempe om kvalikplass. Det kan bli en realitet, men nå ser det ut som det er feil kvalik vi må kjempe om ... etter 1/5 av sesongen er vi i nedrykksstriden, og inntil vi er ute av den er i hvert fall mine forventninger nok en gang nedjustert til "berge plassen". Og det svir. Det svir skikkelig ille.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f