Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 aug 16, 04:51

Opprinnelig postet av Asgeir

 

Min teori er at spillestil er en av de ingrediensene Fredrikstadfolk må ha for å gå på kamp. En annen er at vi møter gode lag som vi ser på TV hver uke. En tredje er selvgølgelig resultatene. 

Min teori er at FFK må spille i Tippeligaen for å trekke folk til stadion. Og aller helst kjempe i toppen av Tippeligaen. Da kommer massene strømmende til. Ikke før. 

Fotball handler om å vinne kamper. Alt annet er sekundært. Ingenting annet betyr noe hvis FFK taper kamp etter kamp i lavere og uinteressante divisjoner. 

I stedet for å diskuterer hva som er viktigere enn resultater, så er du velkommen til å finne noen som gidder å diskutere med deg når FFK rykker videre nedover divisjonene. Det er sikkert noen som gidder. Men de vil neppe fylle stadion. 

Idrett handler om å vinne. Det gjelder også i fotball. Det gjelder også i Fredrikstad. Eller kanskje ikke? Kanskje er spillestil viktigere i Fredrikstad. Men så er det ingen grunn til å klage over at FFK spiller i lavere divisjoner. Om de trekker 50 betalende tilskuere til stadion og taper "stilfulllt" mot Østsidens B-lag, hva så, bare de spiller flott og elegant fotball? Jo, du har kanskje rett. Spillestil er kanskje viktigst i Fredrikstad. Og det er vel nettopp det som er FFKs problem.

Man må begynne i riktig ende. Først og fremst resultater. Så først vil man møte de spennende motstanderne, og få oppmerksomhet i nasjonale medier. Dernest kan man diskutere hva som er god spillestil. Men der er det ingen fasit, og det vil det aldri være. Det er bare resultater som er klare og tydelige. 

Den dagen FFK vinner Tippeligaen, hvor mange vil da klage over at de spiller kjedelig fotball? 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f