Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 aug 16, 23:44

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Var å så på treninga i dag, orker ikke å gå veldig i detaljer på det, men må si at den økta ga meg skikkelig tro på at vi har funnet rett mann nå. Det var skikkelig trøkk i treninga, flere spillere så ut til å heve seg en del og det var mye mer engasjerte og pratsomme spillere i spillsekvensen enn det jeg har sett tidligere. Syns også Mjelde var veldig klar og tydelig, og selvfølgelig veldig engasjert. Tror dette blir bra, blir hvert fall veldig spennende å følge. Vi vil nok få se en del endringer både i spillestil og lagoppstilling, samt noen nye spillere inn, i det minste en spissmakker til Sanel. 

Det som skjer på trening er viktig, men det aller viktigste er at Mjelde vet hva han skal si for at spillerne fortsetter å springe med og uten ball sjøl om de leder... Jeg mener fremdeles at vi for sjelden ser FFK-spillere med krampe. 

Hver eneste gang FFK har solid initiativ og periodevis rundspiller motstander og får en scoring, så slutter vi langsomt og sikkert å løpe. Da stopper vårt offensive spill opp, motstander får ekstremt mye ball, og vi blir stillestående, passive og defensive, også oppe i hodet. Og så forplanter dette seg til den bakre firer, og til slutt i våre to stoppere, og så blir det tullemål uten foregående struktur fra motstander.

Hvis Mjelde kan få guttane til å glede seg til å lede kamper er mye gjort. Fram til nå har laget blitt angsbitende etter egen scoring. Ta bortekampen mot Raufoss... Vi styrer absolutt ALT på matta, får en scoring, og holder på å gjøre en til, og så gir vi fra oss kampen, langsomt og sikkert. Det kommer en Raufoss-scoring, og så begynner tingene å falle fra hverandre.

Jeg har håp om at Mjelde er en trener som er litt tøff med guttane. Litt sånn "Jeg er en drittsekk, men gjør som jeg sier, så vinner vi fotballkamper". For fra tribunen må jeg innrømme det ser ut som om spillerne bare trenger et spark i ræva når de står stille etter å ha spilt fra seg en ball. "Se til hælvete å gjøre deg spillbar!".

Det er mangel på bevegelse uten ball som har dratt oss ned i gjørma.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f