Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 aug 16, 23:33
Endret: 12 aug 16, 23:35
Endret av: Asgeir

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hele innlegget

Jeg er til dels totalt uenig. Spillestil og resultater går hånd i hånd i Fredrikstad. Det er utrolig mange som ikke går på kamp primært fordi spillet er så dårlig, og sekundært fordi vi ikke vinner kamper. Og noen lar være å gå på kamp fordi vi møter lag som spiller bedreten fotball, for å si det rett ut.

Min teori er at spillestil er en av de ingrediensene Fredrikstadfolk må ha for å gå på kamp. En annen er at vi møter gode lag som vi ser på TV hver uke. En tredje er selvgølgelig resultatene. Disse tre ingrediensene inngår i den oppskriften som får folk på stadion, og det gir ikke mening å si "drit i spillestilen, vi må vinne". Dette er like meningsløst som å si "drit i resultatene, det viktigste er at vi spiller bra".

Prøv å gjøre noe med spillestilen i Barcelona... Helt umulig. Prøv å endre spillestilen i Sogndal; Ikke noe problem!

Jo viktigere del av kulturen fotballen er et gitt sted, jo viktigere er spillestilen. Dette er både en hemsko og en force, sånn som jeg ser det. Det er en hemsko fordi det stikker kjepper i hjulene for dem som vil spille kynisk for å få fram resultatene, og det er en force fordi det opprettholder merkevaren FFK.

Erlandsen fortalte oss hele tida hvor dårlige vi var, og at vi ikke kunne kreve noenting ndg spillestil. Jeg er helt uenig: Fredrikstad har befolkningsgrunnlag, engasjement og kultur i massevis til å spille fotball på et høyt nivå, og det må vi jobbe for  i all overskuelig framtid. Dette må gjøre med "evolusjon", og ikke "revolusjon", tror jeg, og da kan det til og med være aktuelt å ta ett år i annen divisjon, faktisk, hvis det er det som trengs.

Og ikke kom her med "vi må dra til sarp og lære av dem"! Vi skal gjøre dette på vår måte, på den måten som passer akkurat VÅR fotballkultur. Det er umulig å kopiere suksess, verken sin egen eller andres. Det er bare å jobbe hardt, på den rette måten, så kommer suksessen etterhvert, garantert.

En fotballtropp som skal spille i toppen over tid må *utvikles*, ikke byttes ut ved jevne mellomrom. En trener skal kjenne kulturen vår, og ha tro på at det går an å lage suksess innafor den kulturen. Og en trener skal etter mitt syn aldri ta med seg "sine" spillere til en ny klubb. Det er mangel på respekt for klubben han går til.

Men nå er jeg langt fra det jeg begynte med.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f