Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 jul 16, 12:43

Opprinnelig postet av Pk

Det er mulig jeg nå fremstår som en komplett idiot når det gjelder forståelse for taktikk og formasjoner, men kan noen forklare meg hvorfor 4-3-3 som JHH sverger til er så fantastisk bra? Jeg synes kampene hittil i sesongen har vist at Kapidzic blir veldig alene i boksen, og ofte når vi kommer på overganger er det ingen som har rukket å komme seg inn i boksen i det hele tatt. I mitt enkle hode må det da være bedre med en klassisk 4-4-2? Hva er det vi da mister som vi har med 4-3-3? Og hvorfor funker 4-3-3 veldig bra f.eks. for Rosenborg? JHH kommer jo aldri til å endre formasjon, men jeg vil gjerne få noen forklaringer og tanker fra de som skjønner mer enn meg...

Jeg tror en diamant på midten, med defensivt og offensivt anker ville fungert mye bedre med 3 på topp. Problemet er at da måtte vi gå ned til 3 bakerst, noe som er regna for å være litt risky og uortodokst.

Med diamant på midten vil en senter ikke bli alene, siden det offensive ankeret vil være i nærheten, i mellomrommet mellom motstanders midtbane og bakre firer. Midtbanen og forsvaret vil ha et oppspillspunkt, og man kan kjøre full bredde i angrept helt fram til motstanders mål.

Sånn som jeg ser det er ikke 3 bakerst noe stor sak, egentlig, for hvis midtbanekantene faller ned blir det 5 bakerst, noe som typisk vil skje når vi er i i etablert forsvar. Raske overganger kommer sjelden med full bredde, og vil derfor sjelden eller aldri kreve to bekker.

Siden vi først snakker spillesystemer mener jeg 3-4-3 hadde vært mer optimalt.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f