Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 23 mai 16, 14:17
Endret: 23 mai 16, 14:21
Endret av: ey1984

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av ey1984

Men det var jo også det. Fortsetter vi sånn vil vi jo gå inn i et mønster hvor en trener bygger opp et system, resultatene uteblir, treneren sparkes og en annen trener hyres inn for å redde klubben med et system ingen vil beholde på lang sikt. Gjenta. Jeg forstår ikke annet enn at en slik strategi kun vil virke lindrende på kort sikt uten å faktisk gå løs på viruset.

Men hva er viruset? Hva er det som gjør at en ny trener med 10 nye spillere leverer det samme som vi nesten rykket ned med i fjor? Klubbledelsen er ikke på treningsfeltet og påvirker spillerne, så skylda kan da ikke ligge der?

Hadde jeg bare visst det, osv.. Mitt resonnement fører uansett dit hen at det ligger noe bak som ikke kan løses bare ved å skifte trener, legge om til 4-5-1 og få inn Risholt (litt satt på spissen). Vi gjør enormt mange personlige feil, er ute av stand til å organisere bakover og ingen er i stand til å ta offensivt initiativ, kanskje med unntak av Ludde. Dette har også vært symptomatisk tidligere år, også i fjor, og det er rart at vi ser samme symptomer som vi har sett de siste 3-4, for ikke si 6 årene, til tross for at både trener og 80% av laget er skiftet ut. Jeg synes symptomene til laget vitner om komplett mangel på selvtillit og trygghet. Hvorfor dette skjer vet jeg ikke, og jeg vil være forsiktig med å slenge ut beskyldninger i hytt og pine. Noen som har noen forslag? Jeg får det uansett ikke til å stemme at å skifte trener og spillere er løsningen. 

En løsning ved å satse på samme system til det snur er selvfølgelig risikabel, vi har tross alt ingen garanti for at det faktisk vil snu, det er heller ikke enkelt å selge inn til fansen. Men om det snur så vil vi kanskje slippe å måtte starte på nytt hvert år, og kanskje få mulighet til å satse oppover for første gang siden 2008. Personlig synes jeg Halvorsen virker svært kompetent og innehar noen egenskaper f eks HWL manglet, jeg har også tro på at spillerne har potensiale til å gjøre det godt, noe jeg også mener å ha sett eksempler på denne sesongen, dog i alt for korte perioder til å være nok. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f