Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 28 sep 15, 21:00

En drøy måned etter forrige post i tråden har det begynt å bli litt vann mellom båtene.

  • Sogndal har seks poeng ned til andreplassen og ser fortsatt ut til å ha kurs mot opprykk.
  • Brann og Kristiansund har fått luke ned til fjerdeplass, det kan bli en ren duell mellom disse to om den andre direkte opprykksplassen. Og ... hold dere fast ... de møtes i Kristiansund førstkommende søndag.
  • Sulf og Hødd har fire poeng til sjette, og viktigere - seks poeng ned til sjuendeplassen. Håpet om direkte opprykk begynner å svinne for disse to.
  • Fra Jerv på sjette er det jevnere nedover, de har sju poeng ned til Bryne på tiendeplass. Imellom der finner vi FFK på niende. Men det er såpass kort ned til bunnlagene at FFK og Bryne nok er i overlevelsesmodus framfor å tenke på kvalik.
  • Follo og Åsane er begge på umiddelbart skuddhold med bare tre poeng ned til Bærum på nedrykksplass og fem ned til Levanger.
  • Nest-Sotra og Hønefoss har hele åtte poeng opp til sikker plass, her stinker det 2. divisjon. Jeg blir ikke overrasket om Nest-Sotra allerede har rykket ned når de kommer til Fredrikstad i siste runde.

Det er med andre ord ikke like jallajevnt som på denne tiden i fjor. Luka mellom kvalik og nedrykk er på 11 poeng. Til sammenligning var den luka på 14 poeng ved ferdigspilt serie i fjor.

Jeg må si at av Brann og Kristiansund håper jeg virkelig at førstnevnte rykker opp. Blir for dumt om Møre og Romsdal skal ha tre lag i eliteserien Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f