Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 08 mai 15, 11:37
Endret: 08 mai 15, 14:35
Endret av: Asgeir

Når man nå mer eller mindre febrilsk skal gå i gang med å skaffe trener er det høyaktuelt å ta fram "fotball-identitet"-saken igjen.

I sånn motgang som FFK er i nå er hele fotballidentiteten til FFK i fare, sånn som jeg ser det. Her skal vi vite hva vi gjør for å unngå en uønska endring i hvordan FFK spiller fotball.

Jeg kommer til å slutte å gå på stadion den dagen det spilles Mjøndalen-fotball. Det spiller da ingen rolle om de har suksess, om de er best i Norge eller best i verden. For den typen fotball ønsker jeg ikke å se. Jeg vil tro det er mange i Fredrikstad som har samme forhold til det som presteres på banen. Det er viktig hvordan vi spiller!

Dette er seff satt på spissen, men det setter søkelys på et ekstremt viktig element: Fotball-identiteten må ivaretas! I det øyeblikket vi spiller like primitiv fotball som resten av 1. divisjon er merkevaren FFK borte. Og merkvaren lønner det seg aldri å kødde med!

Vi må ha en trener som har offensive visjoner, en trener som liker at ballen holdes i laget, en trener som liker temposkift, en trener som elsker å komme opp med knep som gjør at vi regelmessig slår lag som går ut ultradefensivt fra start. En trener som liker å se raskt pasningsspill på bakken med stor bevegelse både med og uten ball. Vi trenger en trener som kjenner FFKs fotball-identitet.

De siste par åra har jeg vært genuint bekymra for FFKs fotball-identitet. I gamle dager kunne det gå dårlig, men vi hadde kamper og perioder innimellom som viste fram fotball-identiteten på en måte som gjorde at jeg kunne være stolt av å være FFK-supporter, fordi vi er opptatt av noe mer enn bare talla på tavla etter 90 min. De siste par åra har jeg ikke sett denne typen spill. Og når det går lanfg tid uten at identiteten tas fram, dyrkes, og vises, ja da står den for fall!

Vi må ikke i desperasjon gjøre noe nå som føkker opp vår fotball-identitet ytterligere, vi må gjøre noe som gjør at supportere igjen skal kunne føle den samme stoltheten over vår klubb. Og dette er mye, mye større enn de faktiske resultatene vi får.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f