Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 mai 15, 18:27

Jeg føler dette er (som noen nevnte tidligere i tråden) en avskjedigelse styret måtte foreta for å "vise handlekraft" uten at vi nødvendigvis har noe bedre i bakhånd. Håper jeg tar feil, og at en god trener kommer.

Men en type som Nordlie, igjen? Jeg tror ikke et øyeblikk at det var "late spillere", og i hvert fall ikke dem alene, som sørget for at konfliktnivået i FFK tok av høsten 2009.

Men jeg skal medgi at en slik trenertype fortsatt kan være et godt alternativ all den tid idealtreneren neppe er tilgjengelig. Med idealtreneren mener jeg en trener som både:

  • Har god forståelse av spillet slik at han tar gode taktiske avgjørelser
  • Ikke bare vet når han skal ta for seg spillere som ikke presterer som ventet (det klarer alle trenere) men hvordan han skal ta for seg hver og en for å få dem til å prestere bedre
  • Kan sin fotballpedagogikk slik at han kan bidra til at hver og en spiller vokser som spiller
  • Kan håndtere en totalsituasjon med støy rundt laget (bare i de største klubbene i landet trengs dette mer enn i FFK)

Slike trenere finnes det bare noen få av. De blir gjerne trenere/managere for topplag.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f