Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Nøtt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 mar 14
Innlegg: 23

Lagt til: 30 apr 15, 17:15

Opprinnelig postet av Rey

Joakim Simensen melder følgende lag på Twitter:

Masalin

Lønn - Hammar - Netan - Begby

Rafn - Julius - Westgaard - Shaswari

Nazari

Nystrøm

Bortsett fra Nystrøm på topp gjorde ikke det laget meg noe. Morro med Lønn fra start hvis det er dette laget som stiller.

 

Jeg er meget uenig i dette utaket.

Punkt 1: Det å sette Rafn opp på høyre kant mener jeg er feil. Har ikke sett at han gjort en god jobb i denne rollen før, han har vært svak i alle kamper i år men han var ligans beste høyre back i fjord. Da mener jeg det uansett blir feil å omplasere han for å presse inn en ung lokal spiller som dessverre ikke er god nok til å starte for FFK per dags dato. Men Rafn har som nevnt vært svak så da kunne han godt blitt plasert på benken i dag uten at jeg hadde rynket på nesen av det. Når det er sagt har vi skader å av de tre punktene jeg har tenkt å skrive om er dette noe jeg kan leve med 

Punkt 2: Et utrag fra FFK.no etter sist kamp (Mot slutten av omgangen fikk FFK endelig vist frem litt av sitt angrepspill da spesielt Dag Alexander Olsen og Rafael Burgos stod for eller kom til flere sjanser, men det manglet det lille ekstra for at det skulle bli omsatt i mål) 

Begge disse er ute av laget. la oss se hvem Håkon velger å bruke istedet. Shaswari var meget svak sist kamp å slet med skade. De to jeg nevner over hadde ingen stor kamp de heller spessielt i 2 omgang da hele laget var like "gode" Men totalt sett var de to de eneste som klarte å skape noe som kunne kalles angrepsspill. Shaswari har slitt med å trene etter sist kamp å man kan se at det gjør vondt når han løper. Vi stiller da altså med en spiller som ikke kommer til å være 100% å som i tillegg risikerer vi en ny langtids skade. 

Punkt 3 : Nystrøm som spiss. Vi har en landslagspiss og en annen spiller som har spilt spiss for a-laget til det som da var ett av europas beste lag. Riktignok bare en kamp før en meget lang skadeperiode men dog. I stedet så stiller vi med Nystrøm som var vår nest dårligste i fjord, vært vår dårligste spiller under oppkjøring og etter at sesongen startet. 

Dette kunne vært en flott annledning til å få igang Olsen som var topscorer i fjord og som jeg mener har vært en av våre bedre i år. Gjør en kjempe jobb deffensivt å stopper mange angrep for motstanderen. Offensivt synes jeg ikke han har gjordt seg bort. Langt ifra toppform men skaper endel sjanser hver kamp. Når det er sagt synes jeg Håkon bruker han helt feil i den rollen han har spilt, står jo hele kampen å skriker at vingene skal inn i midten selv om det er masse rom på kant, dette er jo fordi det er backene som skal slå innlegg men det har jo ikke akkurat vært en suksess formel. Vingene skal liksom bare brukes i overlap og å fylle på inni boksen. La han nå prøve seg i sin naturlige posisjon når kjellsrud er ute så vi kan true bakrommet med farta hans og smarte løp. Dette vil gi mye mer frihet til de spillerne som er rund i tillegg. 

I stedet bruker vi altså Nystrøm som jeg enda ikke er sikker på hva han er god til. Eneste jeg vet er at han skyter ganske hardt, hvor kula havner er en helt annen sak men hardt er det jo. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f