Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 feb 15, 10:28
Endret: 11 feb 15, 10:30
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Rey

Men skal vi spille med tre sentralt? I fjor brukte vi vel så godt som aldri noen av de sentrale midtbanespillerne hengende bak spissen. Stort sett Stene i fjor og Nystrøm så langt i år. Ser vel ikke noe så langt som tyder på at vi kommer til å bruke en sentral midtbanespiller i den posisjonen i år

Ja, det er forsåvidt sant at Nystrøm og Stene spilte mest i den posisjonen i fjor. Så sjansen er sånn sett størst for at det blir Nystrøm og eventuelt Westgaard som brukes der i år. Min mening er at vi pr. i dag ikke har noen som kan bekle den rollen veldig godt, så spillet burde vært lagt over til en mer tradisjonell 4-3-3 med to løpssterke indreløpere og to offensive kantspillere. Uansett, selv om vi fortsetter å spille 4-4-1-1/4-2-3-1 så bør vi ha dobbel dekning på sentral midtbane, særlig med tanke på hvor ofte Christian Berg er ute med skade. Nazari blir sånn sett en erstatter for Holmvik og ikke for Adaramola. Sesongen i fjor viste at vi hadde bruk for alle de midtbanespillerne vi hadde, og det blir naivt å tro at vi skal klare oss med en mindre i år når ambisjonen er opprykk.

Jeg ser at Nazari i intervju har sagt at han er forespeilet en plass på midtbanen i et 4-4-1-1-system. Da regner jeg med at vi får se Nazari sammen med Berg eller Adaramola sentralt med Åsheim/Westgaard som backup.

Pr. i dag tror jeg dette er mest sannsynlige startsoppstilling til åpningskampen:

Masalin

Rafn - Sansara - Straith - Begby

Åsheim - Berg - Nazari - Olsen

Nystrøm

Kjelsrud Johansen

 

Dette er det jeg pr. idag håper:

Masalin

Rafn - Sansara - Straith - Ny spiller

Nazari - Berg - Adaramola/Åsheim

Olsen - Kjelsrud Johansen - Begby


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340