Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 mai 14, 23:34

4-3-3 sånn som vi spiller i dag skal jo ha to boks-til-boks indreløpere og en defensiv midtbanespiller. Vi har en defensiv i Berg, også har vi én (Åsheim) som tar noen halvhjertede offensive løp. Adaramola og Holmvik er mer stasjonære spillere. Holmvik som indreløper funker ikke for meg. Han er altfor glad i ballen, og spiller den ikke fra seg fort nok.

Jeg tenker tilbake på Rosenborg-laget på 90-tallet. De spilte klassisk 4-3-3 der indreløperne kom i hvert bidige angrep. Roar Strand, Ørjan Berg, Fredrik Winsnes, Runar Berg, Trond Egil Soltvedt. You name it. Alle ble pisket i angrep av Eggen.

Den defensive midtbanespilleren var som regel Bent Skammelsrud, som selvsagt var god defensivt. Men han var også god offensivt vha gode, offensive pasninger.

Vingene (Mini, Heggem, Løken, Brattbakk osv) stakk jo blindt i bakrom bak "backen sin" hele tiden. Alle sammen hadde stor fart i kroppen. De løp enten rett på kassa eller så slo de innlegg "ut i 45" der én spiss, motsatt ving og minst én idreløper kom i full fart.

I tillegg til dette hadde de norges beste spillende midtstopper i Erik Hoftun som fungerte like ofte som en ekstra, defensiv midtbanespiller all den tid han tok med seg ballen forbi motstanderens pressledd.

I FFK derimot mangler vi vel stort sett alt dette.

Ingen av kantene går på gjennomløp. Kun Shaswari gjør dette, men han er dessverre skadet som vanlig. Når det gjelder spillende stopper har vi Grorud som liker å tro at han besitter disse ferdighetene. Det må han bare slutte med så fort som mulig, for han er milevis unna.

Jeg tipper Wibe-Lund vil spille ala RBK under Eggen, men da må det terpes bevegelser både offensivt og defensivt. Terpes og terpes til de sitter. Sett krav til spillerne!!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f