Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 okt 13, 22:44

Sett med rød-hvite øyne hadde jeg håpet (og trodd) på Hødd-seier mot Kristiansund, men viktigst var det at KBK ikke tok alle tre poengene. Det var nok ellers positivt at Strømmen vant over KIL og vil være på trygg grunn uten noe å spille for når de gjester oss i siste runde. At Glimt gikk på en hjemmesmell mot Ranheim var imidlertid en stor strek i regningen. Jeg var ganske sikker på at Glimt skulle reise seg etter tapet for oss og være overlegne som vanlig på Aspmyra mot et høstsvakt Ranheim. Men den gang ei. Dermed må jeg revurdere ideen min om at Ranheim ville falle ut av kvalik-racet de siste fire serierundene hvor de etter Glimt skal opp mot Sandefjord, Stabæk og Ham-Kam. Men med seieren mot Glimt er de oppe i 45 poeng og har plutselig veldig gode forutsetninger for å greie kvalikplass likevel. Kjipt var det også at Ham-Kam tok borteseier mot Ull/Kisa, både fordi Kamma er en djerv konkurrent i kampen om kvalikplass, og fordi Ull-Kisa virkelig vil må kjempe med nebb og klør for å unngå nedrykk i hjemmekampen mot oss. Jeg hater å møte bunnlag som kjemper om å unngå nedrykk de siste to-tre rundene. 

Når det er sagt, hviv vi tar 4 poeng på de to neste kampene (Kamma og Ull/Kisa borte), tror jeg vi havner på kvalikplass med seier hjemme mot Strømmen i siste runde. Men det er frykelig jevnt og små marginer vil avgjøre... 

I morgen håper jeg på uavgjort mellom Sandefjord og Mjøndalen. Med Sandefjord-seier så er de oppe på 40 poeng sammen med oss, og vil for alvor melde seg på i kvalikkampen. Det hadde vært greit å holde de utenfor. Men det er kanskje bedre med Sandefjord-seier enn Mjøndalen-seier, med tanke på antall poeng og det faktum at Mjøndalen har et ganske overkommelig program igjen, på papiret. Både Sandefjord og Mjøndalen kan fort vinne sine tre resterende kamper etter morgendagens kamp. Dette blir et bikkjeslagsmål til siste spark på ballen i siste serierunde.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340