Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 12 sep 13, 20:10
Endret: 12 sep 13, 21:21
Endret av: Rey

.

Jeg er selv med i Supras og må si at Lars har noen poeng. Det må sies først at det er veldig mange grunder til at folk har falt fra både PH feltet og stadion generelt. Det er heltklart enkelte som valgte å ikke stå på PH feltet pga ultras i Fredrikstad. Da spesielt i oppstartsperioden men man kan på langt nær ikke skylde alt på ultras !



Det var mye munnhuggeri og drittslenging fra alle parter. Jeg tror i seg selv at alt dette bråket er mye av grunnen til at mange valgte og ikke stå på PH feltet. Jeg tror ikke mannen i gata brydde seg nevneverdig om HVA man "kranglet" om, eller hvem som "kranglet" men folk ble rett å slett lei maset og den negative energien som ble spredd fra alle sider. Jeg sier alle sider, for jeg mener at PH taklet div situasjoner veldig dårlig. At PH valgte å utestenge personer falt i veldig dårlig jord for dem. Det smalt tilbake på dem selv, da spesielt ved utestengelsen av Zoran som var en klippe i Supportermiljøet som ble utestengt for flisepikkerier. Splittelsen og misnøyen var et faktum på det tidspunktet. Etter dette flyktet folk fra feltet enten i sympati med Zoran eller pga støyet det medførte. Noen syns også aldri stemningen ble det samme og satt seg pga det.

Etter 2008 så gikk også FFK på et par smeller økonomisk og tabellmessig . Slikt lokker ikke akkurat på publikum. PH surret det til med Kjellern og mye tid gikk med til dette. Alt for mye tid fra styret gikk med på drift av cafe, pub og hester . Folk ble rett å slett lei. De med genuin tribune interesse gidder ikke ta verv i PH styret lenger pga jobben det krever for å holde cafe og div igang . Har selv sotti i PH sitt styre, (2 år siden) det var kun jeg som var interessert i å ta opp temaer angående tribuneliv og tifo. Må si jeg følte meg ganske alene når resten satt å smilte og sa "da gjør du det " vær gang jeg ville sprite opp engasjemanget på dette dette.

Litt tilbake til ultras igjen og tiden vi i Supras har hatt som organisert gruppa de siste 4 årene på PH feltet. Vi har hele tiden opplevd at vi har støtte fra PH styret , vi føler også at vi har en god dialog. PH har stått for alt av innkjøp av tifo materiell samt et lokale. Vi føler likevel at vi har stått veldig alene med både laging av tifo og tiltak for å få opp stemningen på tribunen. Vi har vært vitne til at stemningen har sunket, men jeg må innrømme at jeg ikke føler at vi har vært grunnen til dette. Om det så skal være et par huer som er missfornøyde med oss så tror jeg uansett at vi har skapt mer stemning en vi har foresjakt. (Hvis dere skjønner ? )

Fleste parten av Supras gutta liker litt sydlansk stil, når vi dikter sanger så blir det ofte litt i den retningen. Vi gjør ikke dette for at vi syns at vi skal ha kun dette på tribunen. Vi ønsker en blanding av sydlansk og engelsk tribunekultur som alle kan føle seg vell med. Men det er kanskje en mangelvare på kunnskap om engelsk tribunekultur som skorter når vi ikke lager sanger med engelsk preg. Vi har vel heller aldri skrytt på oss at vi er alt for gode til å lage tekster. Vertfall ikke med humor som faktisk er litt vrient.

Status que nå er at PH nesten ikke har noen syngende medlemmer, de få som står på feltet kan for de som står på utsiden deles opp i to grupper. De unge krakilske som står i midten og hoier, samt de resten av gjengen som står litt spredt rundt og fremstår litt snåle. Må også nevnes at klientellet blir bare enda snålere på bussturene dems, men nok om det.

Min bønn er da til deg Lars og til alle dine likesinnede gutter og jenter med iver etter god stemning på stadion. Jeg vet dere er der ute. Trå frem å ta i et tak, ikke bare sitt hjemme og slarv over gamle dagger. Jeg/vi savner sårt de tunge røstene fra mannfolka mellom 25 og 50 år . Det er dere, den frustrerte mannen i gata som trenger å rømme fra kjerringa noen timer som må dra lasset på tribunen. Klarer dere å få mobilisert et snev av dette på tribunen så lover jeg deg at Supras kommer til å støtte dere opp 100 % . Jeg er sikker på at vi klarer dette, men dere må ta det første steget her. Vi kan ikke tvinge dere vekk fra verken sitteplass eller soffan!

Sammen kan vi klare det !

MOD: Redigerte innlegget slik at det ikke ødela sideoppsettet (Innhold ikke rørt)

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f