Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 05 sep 13, 13:17

Opprinnelig postet av olav3232

Opprinnelig postet av Lars 29

Slik er det i VIF, LSK, Brann, RBK, og tilogmed i FFK (jfr Nadderud episoden ++)  



Jeg gidder engang prøve å endre synet ditt på ultras, da jeg regner med at det er en tapt kamp. Men hvilken episode på Nadderud er det du sikter til her? Er det den som var for flere år siden? 

Olav, tenkte blant annet tilbake på Nadderud, da x antall politifolk og x antall hunder sto og ventet på oss etter kamp. Bråket i Sarpsborg før vi skulle møte 08, slåsskamp under Fredrikstad brua, pyro på tribunen etc. Du må vel være så ærlig at du kan erkjenne at det har vært noen uheldige episoder? Det har faktisk ikke skjedd i Plankehaugen regi. Ja, det har vært noen uheldige episoder der også, med drita fulle mennesker som har fått i seg for mye og burde sett sine begrensinger, men aldri bråk i den forstand. Plankehaugen var for alle, (før man ga de karakteristikker som indianere, juletrær etc) og en periode var vi faktisk en av de beste i Norge.

Ikke alt som Berg klanen har gjort har vært entydig bra, (hest og annet) men Ulf Berg var uvurderlig i en periode med å skaffe billige busser, tog etc og å skape positiv blest rundt klubben.

Hvis du leser hva jeg faktisk skriver, så er jeg ikke entydig negativ til Ultrasgrupperinger og dere i Supras (regner med at du er medlem der) prøver å skape liv og gjøre så godt dere kan. Anser meg vel selv også som en hardbarket Ultras Fredrikstad supporter, selv om jeg ikke er med i Supras. Er ikke det jeg skriver. Det vi diskuterer er at det ofte oppstår bråk rundt Ultras grupperinger, fasit er at det gjør det både i Norge og i utlandet, det er fakta.

Synes det er synd at mye av engasjementet og gleden på PH feltet er borte. Noen medgangssupportere har selvfølgelig falt fra når produktet har blitt dårligere. Men jeg vet også at det er foreldre som ikke lar barna sine står på feltet pga Supras og episoder fra tidligere. For min egen del, så mistet jeg litt lysten når et mindretall skulle bestemme hva alle skulle synge og at man ofte skulle synge samme sang i 15 - 20 min, som det var en periode.

Savner litt den spontaniteten da meg selv, Dag Jørund, Syversen, Lars Thoresen, Glenn Glitter med flere dro igang sanger og skapte stemning. Det trykket vi skapte på Ullevål sammen med Zoran, borte og hjemme mot Hammarby,selv om vi da var ca 7000 mennesker der. 

Jeg kritiserte også Plankehaugen, som jeg mener de siste årene har hatt en svak og dårlig ledelse. Det er Plankehaugen som burde satt standarden for hvordan de ønsker å ha det på sin tribune, ikke Supras. For eksempel med tromma, som ble trumfet igjennom, selv om veldig mange var i mot. I LSK og VIF, har Kanarifansen og Klanen, tatt et oppgjør og bestemt standarden. Savner engasjementet, trøkket, inkludereringen av alle og det positive vi hadde i og rundt kamper. Er ikke ute etter å kristisere Supras, er ikke det dette handler om.  

 

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f