Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 aug 13, 15:03

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det som er helt sikkert er at valget av klubbstyret får en helt annen betydning enn tidligere. Evner vi få de rette hodene til å sitte i dette styret? Er veldig spent på hva som blir presentert 14. august. Mer spent enn jeg har vært foran noen kamp. Feiler vi er vi i deep shit, og uten reddende engler(eiere) eller sikkerhetsventiler.

Jeg tror det er mer aktuelt enn noensinne at årsmøtet gir valgt styre noen retninger og føringer i *langt* større grad i framtida enn idag. Dette har jeg mast om på diverse årsmøter, uten at det er gjort noe annet enn en "verdiprosess" som egentlig ikke medførte endringer i nevneverdig grad. 

Den verdidiskusjonen jeg i sin tid initierte er mer aktuell enn noengang. Vi vil ikke ha en klubb hvor styret gjør som de vil i ett år uten årsmøtets retning og ordre. Verdidiskusjonen er høyaktuell nå som klubben igjen er under ett styre, og ikke to.

Årsmøtet er klubbens øverste organ, og det tilligger årsmøtet å godkjenne "sportsplan", dvs den planen som regulerer og organiserer klubbens sportslige virksomhet. Denne planen har i flere år nå vært bare et skall. Det står egentlig ingenting i dette dokumentet, som årsmøtet har godkjent, om hvordan klubben FFK skal drives, i hvilken retning, og hvordan det skal gjøres.

Årsmøtet skal etter mitt syn, detaljstyre det valgte styre om nødvendig. Og årsmøtet må gjerne nedfelle noen prinsipper for hvordan vi gjør ting, kanskje til og med idrettslige prinsipper som griper langt inn i trenerteamets arbeid. Da vil det nye styret og sportslige nøkkelpersoner gå inn i framtida med et mandat og ryggdekning i klubben, og dette vil gjøre det enklere å sitte i styret i FFK, det er jeg helt sikker på.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f