Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 aug 13, 13:37

Jeg har nå sett kampen i reprise etter en del timers depresjon etter kampslutt.

Hvor skal man begynne?

1. omgang er rett og slett bra. Da står vi opp for hverandre, vinner dueller, kjemper og kriger. Ramberg, Adaramola og spesielt Jabbie dominerer midtbanen. De gjør jobben enkelt for forsvaret. Både Shaswari og Standerholen er også brukbare. Stene tusler rundt, men får med seg et mål. Et meget godt skudd var det.

Over til 2.omgang da... de første 15 er helt ok. Ikke noe mer heller. Etterhvert begynner Vard å skape endel farlige sjanser. Jeg teller til 9-10 målsjanser (inkludert 4 mål) i 2.omgang, noe som er fullstendig uakseptabelt. Midtbanen faller sammen etter at man satte inn Solberg for Ramberg. Forsvarsspillet er under enhver kritikk. Føttene blir ikke flyttet, og vi slutter å markere motstanderen.

Vard scorer 2-1 etter en dårlig jobb først av Grorud, deretter svakt av Martinsen. Deretter får Vard skutt og Duré redder på streken. Ballen spretter selvsagt rett ut til en Vard-spiller som enkelt setter inn 2-1.

Vard reduserer til 3-2 etter å først ha spolert en av mange kjempesjanser. Høyrekanten slår et godt innlegg inn i feltet der en umarkert spiss enkelt kan heade inn ballen. Spilleren står helt alene i evigheter midt mellom Grorud, Duré og Jabbie. Fredrikstad er 7-2 (!!!) i overtall inne i feltet. Fantastisk!

Vard utligner til 3-3 på straffe. Straffa er korrekt idømt etter en klønette felling av Duré. Men det starter med nok en feil av en for dagen (en av mange dager) elendig Lars Grorud. At denne mannen får lov til å spille og være kaptein er bare helt uforståelig for meg. Jaja, uansett taper han en hodeduell, loffer videre hjemover før Duré feller Vetle Myhre og det blir straffe.

Vard tar ledelsen 4-3 etter at Martinsen er helt ute av posisjon på høyreback. Han står 10-15 meter for høyt i banen og Vard kan enkelt tråkle seg igjennom. Adaramola gjør en dårlig defensiv jobb deretter, og Vard kan slå et enkelt innlegg fra venstre som en UMARKERT Myhre kan heade i mål. Gjett hvem som slipper markeringen? Joda, Lars kaptein Grorud.

Etter sjansestatistikken i denne kampen som jeg tipper ender ca 8-11 er 4-4 helt greit.

Noe må gjøres. Men hva?

Det første man kan gjøre er at få ut Lars Grorud og bytte kaptein. Få innpå en sulten Strømsborg eller flytt Vidar inn som stopper igjen. Jeg vil gjerne se Lønn Jenssen igjen også. Midtbanen er bra. Angrepsrekka er helt grei. 

Nå må vi snart også få signert ny kontrakt med Simen Standerholen. Helt latterlig er det hvis han forsvinner til evt svenske Åtvidaberg. Vi kommer vel da til å miste han og Masalin. Da sier jeg godt jobbet. Når man i tillegg klarer å surre til en overgang for Sosseh fra Birkebeineren fremstår man som intet annet enn en gjeng surrebukker - nok en gang.

Børs:

Jenssen 5 - Martinsen 5, Grorud 2, Duré 4, Aleesami 6 - Adaramola 7, Jabbie 6, Ramberg 5 (Solberg 3) - Shaswari 5, Stene 5, Standerholen 6


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f