Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 aug 13, 22:45

Opprinnelig postet av Rey

I følge artikkelen er det 16 kreditorer som har strøket gjelden, men AS har vel annen gjeld også eller er denne overført til klubben allerede?

I følge pressemeldingen som ble sendt ut tidligere i sommer stod det at leverandører skulle skånes. Hvis de skal skånes så kan jeg ikke skjønne annet enn at den gjelden vi har til leverandører fortsatt eksisterer i systemet? Det er selvfølgelig største delen av gjelden som nå er borte men noe er vel igjen?

 

Hei Rey, jeg prøver å svare en som jeg tror er deg på fb-no, men jeg får feilmelding, men jeg har kopiert inn svaret her:

Rey:
I følge fb-no så er all gjeld ettergitt, og AS kan avvikles og driften kan driftes av klubben.
Hvis det derimot hadde vært tilfelle at noen få mindre kreditorer ikke ville være med på en akkord/gjeldsettergivelse så hadde nok ikke selskapet hatt noe særlige problemer å innfri disse små kravene.
Denne framgangsmåten er ganske vanlig i akkordforhandlinger, at de minste kreditorene får oppgjør og at de største ettergir hele eller deler av sitt tilgodehavende.
Fremtiden ser med dette betydlig lysere ut for FFK, og hvis det går i orden at kommunen kjøper stadion så vil klubben få rammebetingelser vi bare kunne drømme om for få måneder siden.
Og det takket være velvilje og løsningsorientert handling fra Værste, AS-ets kreditorer og velgjørere som Høili og Forsberg.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f