Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 jul 13, 11:10
Endret: 11 jul 13, 11:30
Endret av: Holters

Jeg klarer ikke helt å se hvilke konsekvenser dette får uansett annet enn; 

1) FFK har endelig fått det eierskapet som de skulle fra dag én før den kreative eierskapskonstruksjonen (kritisert i Finansavisen mv) dukket opp fra intet.
 
2) Værste kan ikke konsolidere inn regnskapstallene i sitt konsernregnskap nå som de ikke er eiere lenger. 
 
3)  NFF har spesielle konsolideringsregler, slik at fotballklubbene kan konsolidere inn tall fra "samarbeidende selskaper" (husker ikke kriteriene på stående fot). Jeg tror Fredrikstad stadion har vært konsolidert inn tidligere, men mulig jeg tar feil. Dersom dette ikke har blitt gjort tidligere, kan endringen i beste fall bety økt egenkapital for klubben i lisenssøknaden nå som de står som eiere.
 
Edit;
"For å vurdere en klubbs samlede økonomi, for eksempel i forhold til nasjonal lisens, foretar NFF en regnskapsmessig konsolidering av klubbens og selskapets økonomi, dersom klubben har en samarbeidsavtale med et AS. 

Konsolidering for å etablere regnskapsgrunnlaget FLD skal skje i henhold til gjeldende konsolideringsprinsipper (se mer i retningslinjene). 

Følgende skal konsolideres inn slik at regnskapet vises som et selskap:
a) Klubb
b) Samarbeidende selskap
c) Døtre som er eid over 50 % av klubb

Følgende skal ikke konsolideres inn:
a) Datterdatter av klubb
b) Datter av samarbeidende selskap
c) Mor til samarbeidende selskap

 
Konsolideringsreglene står forklart på side 2 og 3 her:
 

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f