Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 18 jun 13, 07:22

Slik jeg leser tallene som er presentert av daglig leder,på fredrikstad.no----så ser jeg at lønnskostnader spillere,er på litt over 20 mill i 2012. Er ikke denne veldig høy?..spesieltlt iforhold til 'alle' andre klubber,som er adecoklubb,eller kontra lag som Sogndal,Sandnes,Sarp osv? Har vi ca 20 mann i en tropp,så trodde jeg at denne lønnsposten var mye lavere.

Si vi har en omsettning på 40-42 mill,og over 50% går til å lønne spillere,da skal vi slite fremover også. Lurer på om klubben har sett på alternative lønnsmodeller: fastlønn+kronebeløp av antall tilskuere på kamp...slik mange praktiserte i 'gamle' dager. 

Fastlønn,i Adecon,bør etter mitt syn ligge på en grei 'industrilønn', altså ca 450tusen pr år,+ at hvis klubben får tilskuere over et snitt de MÅ ha,drypper det eksempel noen kroner pr tilskuer på spillere i bonus. Også lage bonusordning ved seier,og evnt uavgjort.

Poenget mitt er: Gjør klubben det godt,og tilskuere kommer på kampene,så får også spillerne bedre betalt. Synes det er merkelig at klubber som Vard,Ranheim,UllKisa,Bryne,Mjøndalen,og flere,som har rundt 1000 tilskuere pr kamp,klarer å ha lønna spilere i det hele tatt.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f