Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 jun 13, 19:38
Endret: 07 jun 13, 19:43
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Supreme NTM

 

23 mai stod det å lese i F-B.no

"– Av 27,2 millioner kroner fakturert leie fra åpningen i april 2007 og frem til 31. juli i år (2012), har Sport AS betalt rundt 19 millioner kroner. Ved akkorder i Sport AS i 2010 og 2012 har Stadion AS avskrevet krav tilsvarende 7,6 millioner kroner, sa Aspeng."

Idag står det «Totalt skulle FFK Sport AS betalt 28,7 millioner kroner i husleie og strøm til Værste, men kun 14,7 millioner av dette er betalt. Differansen, kr 14 millioner kroner, er blitt ettergitt eller på andre måter løst»

Andelen betalt per 01.07.2012: 19 millioner (eksakt 19,4 i forhold til andel avskrevet). Andelen per idag: 14.7 millioner.

Her er det noen som lyver, for jeg regner ikke med at Værste har betalt tilbake 4,7 millioner i allerede innbetalt leie.

Hvorfor regnes ikke byggelånet med som en utgiftspost på stadionanlegget som Værste eier 100 % av frem til lånet er nedbetalt?

Aspeng snakker vel om leie til Fredrikstad Stadion AS, mens du referer til leie til Værste for kontor og restaurantdelen?

Jeg siterer jo bare F-B. Men jeg legger jo merke til nå at Stadion AS har avskrevet beløpet i første delen, mens beløpet ser ut til å gå direkte til Værste AS i det andre (noe som underbygger påstanden din). Men det gjør jo ikke mye forskjell, Værste AS eier 99,26 % av Fredrikstad Stadion AS. Leie av kontor og restaurantdelen er altså sånn ca like stor som leie av stadion og at totalt utfakturert leie har vært  minst 55,9 millioner over fem år da?  Det kan sikkert stemme det, jeg mener fortsatt det er høyt. At øvrige kostnader er unaturlig høye synes jeg også er påfallende, spesielt siden Værste AS sitter med aksjemajoritet over FFK Sport. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f