Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 jun 13, 19:06

Jeg ser av tallene at postene "Andre kostnader", "lokaler og strøm" og "Lønn, administrasjon" utgjør ca halvparten. 

Halvparten av utgiftene går altså til andre ting enn det sportslige apparatet.

Jeg tror nok utgifter knytta til den sportslige aktivitet, som jo utgjør den egentlige verdiskapningen i systemet, må få større andel i det store regnskapet.

Det står tydelig for meg at denne utgiftsprofilen må endres drastisk for at FFK skal kunne drive sin "verdiskapning" på en forutsigbar og langsiktig måte.

For, uansett plansjer og diagrammer: Fredrikstad har som by rammebetingelser som burde tilsi et helt annet økonomisk grunnlag for sportslig suksess.

Hvis det er slik at en klubb/sport-AS-modell kan "bomme" med et så brutalt antall millioner i løpet av så få år, ja da må vi nesten begynne å se oss om etter andre modeller.

Hvor stor andel av  styreledere og direktører i FFK Sport AS har vært fornuftige med penger og har vært omgitt av fred og fordraglighet, spør jeg bare...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f