Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 jun 13, 13:01

Jeg har det fra informerte kilder at Jocke har opplevd å bli regelrett mobba av Sport AS sin styreleder, hr. Følstad, og at det er grunnen til sjukemeldinga.

Dette har pågått i lang tid, og klubb-styret har blitt informert en rekke ganger uten at noe er gjort for å fikse situasjonen.

Og nå står det altså hele helt krystallklart for meg: Jeg, som supporter, føler nå at jeg ikke har noe å tape, siden klubben min ligger nede med brekt nakke uten av stand til å røre seg, og uten mulighet til å reise seg.

Når jeg så får vite at Sport AS aktivt hjelper til med å holde klubben nede, ja, da er det nok.

Det som skremmer meg er at klubbstyret nå også viser seg å være medløpere for Sport AS/Værste AS, og totalt impotente i saker som de faktisk har 100% råderett over i henhold til avtale (den "ulovlige" som fobundet aldri har godkjent). Et klubbstyre er ikke sitt ansvar bevisst når deres ansatte ikke får støtte i en arbeidskonflikt som ikke på noen måte er til fordel for klubben. Jeg vet ingenting om dette gjelder hele styret, men jeg vet at dette gjelder Umbach, som virker på meg som en passiv, defensiv og uengasjert klubbleder som slett ikke er sitt ansvar bevisst, og som må forlate posten før styreperioden er over.

Det vi trenger nå er et klubbstyre som kan røske opp i problemene, og forsøke å bryte båndene mellom Værste AS/Sport AS og klubben.

Ved å si opp avtalen med Sport AS vil selskapet måtte slås konkurs, og mange av båndene mellom klubb og Væste vil da være historie. Dessuten vil man da bli kvitt en styreleder som er i ferd med rive opp klubben fullstendig, inntil nå oppriving av klubbstyret, og etter dette også mobbing av ansatte i klubb. Mobbing på arbeidsplass er ulovlig, og i dette tilfellet er det også på et område som Sport AS ikke har jurisdiksjon over. Sportsstyret er svært ødeleggende for FFK, og når de atpåtil kan gjøre økonomiske blemmer som perler på ei snor, ja da har de bevist at selskapet ikke har livets rett.

Nå er det på tide å gjøre noe, og et ekstraordinært årsmøte er stedet å gjøre det på, hvor det velges et styre som kollektivt, med hele klubben bak seg, får mandat til å avlive Sport AS (noe som i retrospekt skulle vært gjort for lenge siden), og sette igang med reforhandling av avtaler om stadion. Og så må FFK legge sterkt press på kommunen slik at kommunen bruker sin aksjemakt til å lette prosessen.

Jeg er redd vi ikke kan vente til neste ordinære årsmøte, siden det ligger nesten et helt år fram i tid. For på den tida vil FFK ligge helt i grus, og da kan det ta tid å reise seg igjen. Nå kan vi ikke ta noen sjanser.

Hvor mange underskrifter trenger vi for å utløse et ekstraordinært årsmøte i FFK?

Hvem kan ta den kjipe jobben med å representere klubben i en opprivende prosess med Sport AS og Værste AS?

Hvem kan gjøre denne prosessen på en 100% åpen måte, slik at medlemmer, kommunen og bysamfunnet kan følge med og bidra i hvert minste ledd? Slik jeg ser det har vi hatt nok hemmelighetskremmeri nå, og nå må vi kunne kalle en spade for en spade.

Nå er det på tide å ta klubben tilbake, tilbake til medlemmene!

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f