Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 28 mai 13, 16:04

Opprinnelig postet av Erik A. Pedersen

Hei - som ansvarlig for sportsdekningen i Fredriksstad Blad, kan jeg svare på hvorfor vi gjør som vi gjør.

Stor takk til Erik A Pedersen for denne redegjørelsen.

Dette innlegget synes jeg vi skal ta positivt som den forklaringen det er, og det løftet det faktisk er for framtiden om balansert framstilling og likebehandling av alle, om de så heter Rafn eller noe annet :)

Så får FB bære over med enkelte sleivspark fra undertegnede og andre som har vært – og skrive dette på konto for stor frustrasjon. Vi er jo alle lidenskaplige fotballsupportere!

Noen kommentarer for den gjensidige forståelsens skyld :

Når det sies at det ikke kan dokumenteres store pengestrømmer til Værste – så stemmer jo det! Det er jo nettopp kjernen i problemet slik mange av oss ser det. Kostnaden er bokført, men pengestrømmen (betalingen) har uteblitt, og Værste har konvertert gjeld til aksjekapital, slik at Klubben ikke lenger har noen kontroll på AS’et.

At Værste i tillegg – prisverdig nok – antagelig også har stilt opp med nødvendig likviditet for å gjøre opp med eksterne kreditorer har heller ikke avhjulpet den forskyvning av eiersits som har vært.

Dette er en eiersituasjon som er uheldig – noe antagelig alle parter er enige i og ingen har ønsket seg. Uheldig for Klubben som institusjon, men aller mest for at den gjør det vanskelig å få andre støttespillere på banen.

Så får vi heller leve med at diskusjonen fortsetter fordi noen synes Stadionavtalen er OK, noen synes den er for dyr, og noen mener på grunnlag av den info de sitter på at den er enda dyrere en det som er opplyst. Den diskusjonen stilner nok ikke så fort.  

Så et lite ønske til FB til sist : Kjernen i hele diskusjonen. Hva skjedde egentlig den gang man valgte å flytte Stadion fra Holmen og til FMV? Hva ble egentlig lovet? Her svirrer det mye ”i luften”. Å få en god og dekkende redegjørelse på dette tror jeg kan være et meget godt bidrag til å komme videre mot avklaring og ro. Her bør jo FB sitte på all info om i hvert fall den offentlige delen av hendelsesforløpet fra den gang da?

Helt til sist : Siden jeg anser meg som en av de selvoppnevnte Besserwisserne som Jan Rafn utnevner med glimt i øyet, så vil jeg kommentere litt rundt nick og anonymitet. Dette er jo egentlig en uting, men vi har alle våre grunner – gode eller dårlige. Det kan godt være at mine hører til de sistnevnte…

Jeg skal i hvert fall love å hilse på både Rafn og Pedersen ved personlig oppmøte når det passer :)

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f