Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 28 mai 13, 15:22

Opprinnelig postet av Erik A. Pedersen

 

Hei - som ansvarlig for sportsdekningen i Fredriksstad Blad, kan jeg svare på hvorfor vi gjør som vi gjør.

Rafn først: Da Rafn sendte oss sitt leserbrev, startet det en debatt (igjen) og vi ringte derfor flere i FFK-systemet, både AS og klubb, for å høre hva de tenkte om Rafns tanker. Rafn klager i sin blogg over at innlegget hans ble lagt nederst på en side, men nevner ikke at han også fikk en meget tydelig førstesidehenvisning og ble plassert på sportssidene i stedet for leserbrevsidene - fordi vi ville tydeliggjøre hans kritikk. Det er feil at han ikke fikk mulighet til å svare på Umbach Hansens leserinnlegg. Rafn ble spurt om å dra debatten videre mandag morgen, men han ønsket ikke det fordi han ville skrive i bloggen sin i stedet. Rafn mener han burde fått mulighet til samtidig imøtegåelse søndag kveld (det var da brevet kom til FB), men vi vurderte brevet som en del av den løpende debatten og at det ikke utløser samtidig imøtegåelse, men at han fint kunne svare og imøtegå eventuell kritikk mandag morgen.

 

Cred for at du ønsker å ta debatten her inne på forumet hvor alle vi besserwissere befinner oss Cool

Grunnen til at jeg ikke ønsket å svare opp via f-b er fordi f-b her har brutt en av de levereglene de gang på gang er så opptatt av at andre overholder. Og da spesielt via Renè Svendsen. Det er samtidig tilsvar. Dette fikk jeg ikke mulighet til til tross for at Umbach både kallte meg løgner og påla meg skjulte lederambisjoner. De 2 leserinnleggene er behandlet helt forskjellig og jeg er overrasket over at dere ikke innrømmer det selv. For meg var det viktig å få ut min mening den dagen og ikke komme furtende dagen etter. Jeg gir juling og tåler juling, men her synes jeg presentasjonen av de 2 sakene var såpass ulik at jeg valgte å gjøre det på min måte.

Renè Svendsen var veldig bekymret over at Demokraten hadde foretatt et overtramp i og med at mitt leserinnlegg i avisa for over en uke siden ikke hadde åpnet for samtidig tilsvar. I etterkant forklarte han at det ikke var merket på hans mobil at dette var et leserbrev. En forklaring jeg ikke har problemer med å akseptere.

Dette var på lik linje med Umbachs brev et leserinnlegg og det krever da ikke tilsvar samme dag. Så sånn sett så har f-b sitt på det tørre når de ikke gir meg tilsvarsrett samme dag, men det mange da stiller spørsmål med er jo hvorfor dere forskjellsbehandler noe som i utgangspunktet er 2 like saker. Det er hele presentasjon og innpakningen som får det til å skurre litt.

Renè var sågar inne på facebooksiden min i går og påpekte at min bildebruk i bloggen var ulovlig. Jeg hadde informert om at bildene vår lånt fra f-b.no men hadde ikke noe problem med å se at det er i strid med opphavsrettigheter osv.

Det jeg imidlertid reagerer på er den vaktbikkjementaliteten spesielt han har overfor andre, mens det i denne saken plutselig ikke er så viktig lenger. Han la igjen denne beskjeden på siden min og jeg venter fortsatt på svar fra ham:

 
René Svendsen Det kan godt være at vi skulle presentert Umbachs svar med enda et tilsvar fra deg, men det tar jeg ikke stilling til før jeg har diskutert det med mine kollegaer. Bildene må fjernes om du ikke har klarert bruken med fotografene.
 
NB ! Håper ikke det er opphavsrett på bildet av Renè Laughing
 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f