Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 mai 13, 14:41

Opprinnelig postet av Satch

Neppe helt enkelt når skipperen blir beskrevet som illsint når man spør hva kursen faktisk er... Ikke enkelt å foreslå endringer da... Rederen har nok staket ut en kurs som skipperen følger lojalt.

Det kan jo også hende at reder/skipper føler forslag om "snu og ro tilbake" som "litt irriterende" om man har innsett at man er midt nede i Niagarafossen - og nok heller bør forberede seg på landing og hvem som skal rehabilitere og styre skuta etter dette.

Jeg vet ikke hva Værste tenker - men jeg er ganske sikker på at de ikke trives spesielt godt med situasjonen de heller.  

Samarbeidsavtalen mellom klubb og AS er forbundets garanti for at det er klubben som har bukta og begge ender; balstyrige AS uten annen demokratisk styring enn aksjeeierstemmene ved generalforsamling skal aldri kunne skakk-kjøre en klubb, siden klubben eier rettighetene.

Det er verdt å merke seg at forbundets mal er blitt strengere på dette punktet; det er tydelig at de trange tider i fotballen har gjort at dette er betydelig mer aktuelt nå enn det var.

Poenget er ikke at Rederiet skal bestemme kursen og at skippern skal navigere. Poenget er HVEM som er reder, og HVEM som er skipper. Begge disse postene skal klubben inneha, i form av årsmøtet (rederiet) og klubbstyreleder (skipper). Alle andre skal egentlig jobbe på ordre og mandat fra rederiet.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340