Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 mai 13, 14:34

Opprinnelig postet av Satch

Dette blir en litt rar diskusjon. Enkelte tar utgangspunkt i situasjonen som den er, mens andre her et mer kulturelt utgangspunkt - med den mer ideelle måte å drive fotballklubb på som basis for sine argumenter. Andre igjen - meg selv inkludert - tar utgangspunkt i hvordan man har havnet i denne situasjonen, og forsøker å se løsninger ut fra det.

"Kulturelt utgangspunkt"? Hva ved observasjonen "FFK underpresterer massivt når man tar forutsetningene i betraktning" har med "kultur" å gjøre? Hvis man aksepterer denne observasjonen, så må man gå videre og finne ut hvorfor disse forutsetningene ikke gjør at vi holder høyere kvalitet: Jeg har noen spørsmål som kanskje må besvares før vi kommer videre:

 - Hvorfor har FFK, med gode besøkstall (4000 i Adecco er meget bra, egentlig, relativt sett) lave lønnskostnader (spillergruppa har ikke høy lønn, minimal trenergruppe, og stell av matchbanen foregår vha frivillige), så svak økonomi?
 - Hvorfor blir spillere solgt i tide og utide, helt uavhengig av tabellsituasjon, tropp-sammensetning og bredde etc?
 - Hvorfor blir det gjentatte ekstreme gnisninger mellom klubbstyre og Sport AS?
 - Hvorfor er det slik at nye stadion ikke blir nedbalt, i det hele tatt?
 - Hvorfor har det aldri vært dårligere klubb-demokrati i FFK? Hvorfor er årsmøtet blitt en proforma-institutsjon når den egentlig skulle være det samlende organ med all makt i klubben? 

Noen av oss har innsett at løsningen er radikal, men den eneste forskjellen på oss og "de som tar utgangspunkt i situasjonen som den er" er ordet "radikal". Noen ganger må det utrolig skarp lut til for å løse et problem. Og jeg mener det er plenty med signaler om at konstellasjonen klubb/Sport AS/Værste er svært destruktiv for FFK. Jeg tror faktisk det etterhvert er ganske bred enighet om at dette er tilfellet.

All den tid det er stor uenighet om FFK er i et kontrakts- og avtale-uføre vil problemene fortsette, og FFK vil bakse seg dypere og dypere i myra. Inntil vi ikke lenger klarer å holde huet over vannet og det er game over og merkenavnet FFK er dødt og begravet. Det å få "dere hadde rett" om 5-6 år (som det vil ta før langsiktig gjeld vil ta ytterligere strupetak på oss er totalt uinteressant all den tid FFK er dau som klubb.

Dette er ikke svartmaling, desverre. Jeg har mast om dette i lang, lang tid, og Jan har på langt vei bekrefta mange av mine mistanker. Alle har lyst til å være venner med Sport AS og Værste, men på et punkt må man stikke fingern i jorda og se hva som skjer. Egentlig er det helt naturlig at et kontraktsfesta samarbeidsforhold evalueres og tas opp til revurdering. Og hva er mer naturlig enn å gjøre erkjennelsen "Nei, dette funka ikke for oss, nå må vi finne på noe annet"? Det er IHVERTFALL ikke noe nederlag, for å prøve og feile er den mest naturlige ting av verden, i det minste hvis man skal finne de gode løsningen.

Hvilket firma i verden ville ha akseptert et kontraktsforhold som vi er i nå? De ville sannsynligvis ha brukt først og beste anledning til å si opp kontrakten og gjort ting annerledes.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340