Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

KR

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 jul 10
Innlegg: 17

Lagt til: 16 mai 13, 13:43

FFK tenker både kortsiktig og langsiktig på en gang, og det er en tanke som jeg liker. I Fredrikstad tenker vi kun på det som skal skje nå og eier ikke tålmodighet. Jeg synes at det er flott at FFK ikke tenker at men må rykke opp for en hver pris, men heller bygge opp et lag som rykker opp neste år og har gode muligheter for å bli i Tippeligaen slik at vi unngår jojo tilværelsen.

Hvis vi ser på den langsiktige planen til FFK så synes jeg at det virker spennende. Bakkerud har latt spillere som Standerholen, Lønn Jensen, Strømsborg, Westgaard og flere får spilletid i Addecoen. Personlig så synes jeg at det er knallbra. I tillegg er det spillerne utenifra som er hentet inn unge og har mulighet for å utvikle seg til å bli enda bedre. Bakkerud jobber også med å utvikle et spillesystem, men som for øyeblikket ikke ser ut til å fungere.

Den kortsiktige planen til FFK har ikke akkurat gått som forventet. De fleste i fotball- Norge hadde forventet at FFK skulle være i toppen i Adeccoen. Her mener jeg at Fredrikstad-publikummet må stikke fingeren i jorden. FFK har for øyeblikket ikke en fantastisk stall, men har en stall med middels "nøkkelspillere" og en del spillere som KAN bli gode. Forsvaret våres sliter fryktelig, men se på stopperne våres. Jeg tror ikke at Martinsen hadde spilt fast for alle lag i Adeccoligaen og hadde heller ikke vært god nok for Tippeligaen. Grorud var ikke god nok for Brann og er en spiller som kunne spilt for et dårlig Tippeligalag. Stene er langt ifra fantastisk. Hadde han vært det hadde han spilt i Tippeligaen, men han endte opp i FFK. Anier er ikke god nok for Viking og er i beste fall en dårlig tippeligaspiss. Halvorsen gjorde det bra i bunnlaget Sogndal. Hadde han vært magisk så hadde han vel blitt henta av VIF, Brann, Molde eller RBK? Ramberg er over toppen, mens Haitam er på nivå med Halvorsen. Så folk må innse at spillerne i FFK ikke er så gode at man kan regne med seier i hver kamp.

I tillegg prøver Bakkerud å innføre et mer spillende system. Det tar tid og FFK har ikke gode nok spillere slik at det går av seg selv. Har dere sett Grorud og Martinsen med ballen i beina? Det er ikke lett uten spillende midtstoppere. I tillegg har forsvaret vært skadeplaget i store deler av oppkjøringen. De har ikke rukket å bli ordentlig samspilte enda. 

En god del av spillerne har heller i ikke prestert som forventet. F.eks så har Stene har vært grusom og Solberg er mye dårligere enn i 08, men slik varierer. Antonio Valencia var god i fjor, men i år har han ikke fått det til. Noen ville selge Carrick for noen sesonger siden, se på han nå. Form varierer, og når formen på nøkkelspillerne kommer så kommer resultatene.

Men jeg kjøper det FFK driver med. De tenker langsiktig, unge spillere får sjansen og da godtar jeg et ekstra år i Addeccoligaen. Hvis dere fikk velge, hva velger dere; at FFK henter inn rutinerte spillere uten potensiale til å bli bedre og FFK rykker opp og sliter i Tippeligaen 2014.  Eller at FFK beholder den unge satsningen, sliter i år men rykker oppe neste år med et ungt lag med lokale spillere og som har utviklingspotensiale. 

Jeg velger det siste! Så gi Bakkerud tid og se heller det postive at FFK satser på Lønn Jensen istedet for spillere ala Mika Multaharjo som for noen år siden!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f