Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 15 mai 13, 13:27

Opprinnelig postet av kanogvetalt
 

Hva er mulige scenarioer?

Værste kan, om de ønsker det, holde AS flytende på et eksistens minimum. Som både største aksjonær og største kreditor vil de antageligvis ha mest å tape på et konkurs. Ingen andre kan slå selskapet konkurs mot Værste sin vilje. De vil være i stand til å innfri krav fra kreditorer uansett.

Om det er slik at samarbeidsavtalen er mulig å annulere fra klubben sin side, må de ha alternativer. Leieforholdet på Stadion vil nok bli anstrengt. Hva er alternativet til å spille på stadion? Hvem skal kjøpe andeler i et nytt driftsselskap, slik at man får den kapitalen man trenger, i dagens marked? Hvem skal eventuelt finansiere ett nytt stadion?

 

En perfekt løsning vill være om kommunen hadde kjøpt stadion, refinansiert lånet og lagt kunstgress slik at stadion kan brukes mer og til langt mer enn i dag. Kommunen sitter på eierandeler i AS og Værste AS gjennom sitt eierskap i FEAS, og er dermed største eier. De burde kjenne sin besøkelsestid å ta ansvar som eier. Desverre har liten tro på handlekraft fra den kanten

 

AS flytende på et eksistens minimums er vel ikke et scenario. Det er en realitet ;) Og den realiteten gjør langsiktig sportslig satsning nærmest umulig.

Når det gjelder bane så finnes det alltid muligheter. Det hindret ikke Lyn i  starte på nytt med blanke ark. Ei heller opprettelse av nytt driftsselskap ( om dette er nødvendig da).

Sponsoravtalene er det ingen problemer å flytte fra AS over til nytt selskap. De som sponser klubben sponser ikke AS, men FFK.

Jeg tror også mange idag ikke ønsker å være sponsor pga dagens eierstruktur (ref Terje Høili) og fordi de føler pengene bare forsvinner i "Værste-sluket".

Spørsmålet er kanskje heller. Hva taper vi ved å kvitte oss med AS ? Hva er det AS bidrar med i dagens FFK ?

Så er det selvfølgelig ikke noe ønsket scenario at det blir en konkurs og klubbens eierandeler i Stadionanlegget går tapt. Drømmen er at enten Værste eller kommunen kjøper anlegget (ikke bytter til PLAST Wink) og gir FFK en leieavtale det går å leve med.

Som deg tror jeg dette er utopi. 

Men med dagens scenario, uten kursendring og med den publikumsoppslutningen vi ser på kampene:

Hvordan tror du vi klarer oss i neste "sonefordeling" fra forbundet i september ?

Hvem tror du "må selges" i sommervinduet pga anstrengt økonomi?

Og til sist. Tror du stallen kommer til å være styrket etter sommervinduet ?

 

Svarene på dette har ikke jeg, men gjør vi ikke ting anderledes enn i dag så tror jeg konsekvensene blir fatale for FFK.

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f