Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 15 mai 13, 12:35

Opprinnelig postet av Rafn

 

Er du bekvem med den situasjonen ?

Synes du det er utidig at det stilles spørsmål med hvordan klubben driftes pt ?

Og ikke minst. Er du enig i at flyttingen av Stadion til Værsteområdet har satt fart på utviklingen, eller ville de ha kommet like langt uten Stadion ?

Er på ingen måte bekvem, men igjen må man vurdere mulig veivalg videre. Hva kan man gjøre med situasjonen?

På ingen måte utidig å stille spørsmål, men det er greit å ha to tanker i hodet, ref hva kan man gjøre med det eller få ut av det.

Flyttingen av stadion har helt sikkert bidratt til verdiøkning av Værste området, men å verdisette dette vil jeg ikke prøve meg på.

 

Hva er mulige scenarioer?

Værste kan, om de ønsker det, holde AS flytende på et eksistens minimum. Som både største aksjonær og største kreditor vil de antageligvis ha mest å tape på et konkurs. Ingen andre kan slå selskapet konkurs mot Værste sin vilje. De vil være i stand til å innfri krav fra kreditorer uansett.

Om det er slik at samarbeidsavtalen er mulig å annulere fra klubben sin side, må de ha alternativer. Leieforholdet på Stadion vil nok bli anstrengt. Hva er alternativet til å spille på stadion? Hvem skal kjøpe andeler i et nytt driftsselskap, slik at man får den kapitalen man trenger, i dagens marked? Hvem skal eventuelt finansiere ett nytt stadion?

 

En perfekt løsning vill være om kommunen hadde kjøpt stadion, refinansiert lånet og lagt kunstgress slik at stadion kan brukes mer og til langt mer enn i dag. Kommunen sitter på eierandeler i AS og Værste AS gjennom sitt eierskap i FEAS, og er dermed største eier. De burde kjenne sin besøkelsestid å ta ansvar som eier. Desverre har liten tro på handlekraft fra den kanten

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f