Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 15 mai 13, 09:41

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Rafn

 

Nå er det heldigvis slik i Norge at en fotballspiller selv velger om han vil gå til en annen klubb , helt uavhengig om klubben ønsker å gjennomføre et salg.

Så hvis du skal se det på den måten så var det vel Borges som brant broene til FSI på vegne av klubben

Så spillerne ønsket å bli solgt i tilfellene Gamboa, Hussain, Askar, Thommasen og Tarik. Da er det vel ikke Værste AS som var egenrådige å overkjørte klubben?

I forbindelse med at NFF i går gikk ut med informasjon om at klubbenes økonomi nå var betydelig forbedret, og at spillersalg var en av årsakene til dette, så er vel ikke dette bare galt?

Vet jeg driver med flisespikkeri her nå, men mye av det som kommer ut på dette forumet er svært unyansert.

AS har et ansvar for å levere midler til klubb for å drifte sport. Alle salgs og markedsrettigheter er overdratt fra klubb til AS.

AS har da plikt i henhold til avtalen å levere i forhold til budsjett. Når markedsavdelingen de siste årene har blitt bygd ned istedet for å forsterkes så klarer man selvfølgelig ikke å levere det man har forpliktet seg til. Og de som jobber i markedsavdelingen gjør en god jobb i forhold til forutsetningene. De pålegges mange oppgaver som ikke er inntektsbringene fordi bemanningen er for liten.

Og når pengene uteblir, hvor skaffer man da midlene ? Da må man selge unna spillere.

Og tror du klubbstyret gjør det uten at AS gir sterke føringer ? 

Vi som satt i klubbstyret fikk ikke engang greie på overgangssummene fordi vi ifølge styreleder Følstad of de andre i AS ikke hadde noe med det.

Synes du det er greit ?

En god leder i AS hadde selvfølgelig sørget for å bygge opp en sterk salgs og markedsavdeling. Dette har han ikke klart og bør derfor ta konsekvensene av det. Det å redusere kostnader er verdens enkleste sak.

Å bygge opp inntekter og verdier krever mye mer enn de kvalitetene jeg ser styrelder i AS innehar.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f