Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

jinky

Knøttespiller

Ble medlem: 08 jan 13
Innlegg: 30

Lagt til: 11 jan 13, 23:47

Opprinnelig postet av mysthical

 

Flere grunner, blant annet at mange av de som ikke har gjort noe straffbart har handlet i beste mening men bare tatt dumme valg. Mens de som har gjort noe kriminelt har gjort ting som er i gråsonen. Ofte vet jo ikke skattedirektoratet selv reglene rundt dette. Så ja det er beviste handler men noe de trodde var innenfor loven.

Det Supras gjorde er 110% ikke lovlig i følge NFF og det blir alltid bot. Det er ikke noe gråsone og heller ikke bare ett dumt valg.

 

Så ett (noen) spørsmål tilbake til deg Jinky:

Hva er så ille med at supras gjør opp for seg? Hvorfor skal de ikke betale for en handling de har planlagt i lang tid og gjort store forbredelser for å gjennomføre? De vet jo at FFK blir straffet med bot når det blusses. Skal man tolke det som sto i Evig Aristokrat rett så er jo Supras rundt 60 mann og da blir det jo ikke mer enn 250 kr pr pers så er jo ikke store summen på de enkelte.

En kriminell handling er en kriminell handling om det var med intensjon eller ikke. En eller flere av de som ble straffet for det i ettertid handlet etter alle solemerker med intensjon om å unngå norske skattelover. Penger blir ikke bare overført til Caymanøyene eller fiktive selskaper i Estland på innstinkt. De som gjorde dårlige økonomiske valg, dog ikke straffbare i seg selv, bør selvfølgelig ikke betale noe som helst og må gjerne ta seg en tur på stadion. Dumskap er ikke en straffbar handling i dette verdenshjørnet. Der er vi enige. Problemet er når dumskap koster klubben ufattelig mye penger, men dette er en annen diskusjon. 

Poenget mitt i denne saken er at enkelte på dette forumet er raskt oppe med pekefingeren når noen "uønskede elementer" bryter med reglementet. Greit nok, vi kan debattere det og jeg er ikke fullstendig uenig i at man kunne gått sammen og dekt en del av morroa selv. Det jeg ikke kan akseptere er dobbeltmoralen som hersker blandt flere av dere. Jeg ønsker ikke at Brian West eller Raio Piiroja skal være i gjeld til klubben ved å dekke bøtene de har bidratt til. Det samme gjelder også for Jensen, Hansen og Kværneng. Men om vi skal benytte oss av den samme logikken, hvor de som påfører klubben bøter ved å utføre en ulovlig handling med overlegg skal dekke dette på egenhånd, så er vi nødt til å være konsekvente for å ikke miste kredibilitet. Nå handler det mest om trynefaktor og lite annet.

Jeg har observert debatteringen på dette forumet en god stund og jeg må innrømme at jeg misliker retorikken flere av dere bruker mot enkelte fraksjoner av supporterne. Det går forsåvidt begge veier. Dere skal selvfølgelig få fortsette med dette, jeg er hverken moderator eller for å kneble de med andre synspunkter enn meg selv. Samtidig vil jeg minne dere på at dere omtaler unge mennesker i vendinger som ikke hører hjemme på et seriøst forum eller i det offentlige rom. Det eneste det resulterer i er at grupperinger distanserer seg fra hverandre og at meningsmotstandere på et forum som dette ender opp med krangel i stedet for fruktbare dialoger. Er dette en krangleplass vi ønsker for å lette på trykket eller er ffksupporter.no en samlingsplass hvor alle type supportere kan møtes for å diskutere uten å bli kalt "drittunger" og "juletrær"?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f