Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 nov 12, 11:14

Som regel er det lagene øverst på tabellen som får flest straffer gjennom en sesong. At et bunnlag topper denne statistikken så til de grader er oppsiktsvekkende.

Noe av ideen med spillet er at begge lag skal forsøke å score mål, samt i hindre motstanderen i å gjøre det. Så har man et sett med spilleregler. Det har aldri vært en grunnide med fotball at angreps spillere skal oppsøke forsvars spilleren. Snarere tvert i mot. Jeg ser relativt mye internasjonal fotball, og kjenner ikke igjen denne taktikken fra andre ligaer. At spillere kaster seg og filmer er noe annet, men at de tar sikte på en forsvar spiller fremfor å skape målsjanser strider mot alt det fotball handler om. Og den norske dommerstanden lar seg lure.

FFK's tabellplassering sier noe om hvor gode vi er sammenlignet med andre lag. Er to lag dårligere så havner vi på kvalik uansett hvor dårlige vi har vært. Hvis et lag jukser seg til 9 scoringer som er utslagsgivende for kampresultetet, og dermed ligger 2 poeng foran oss, så mener jeg det er ufortjent.

 

Det må da være fler enn meg som mener det er noe suspekt med at ett lag får 20 straffer på 2 sesonger(og denne er ikke slutt enda). De siste 3 sesongen har snittet straffer til hvert lag vært ca 3 pr sesong.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f