Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 02 nov 12, 13:18

Opprinnelig postet av Erikk

Blir ikke Høgmo alt for dyr? Dessuten er vi neppe veldig en veldig attraktiv klubb heller siden vi er nesten konk og i Adeccoen (jeg har lagt bort kalkulatorene). Jeg håper vi går for Johansen siden jeg tror at han kan bidra til å skape en entusiasme vi sårt trenger.

Vet ikke hvordan Høgmo vil tilpasse seg FFKs fotballidentitet, gett. Tror Roar J vill passa bedre inn ndg akkurat den identiteten.

Det er dobbelt vanskelig å være trener i FFK: Ikke bare skal han ha resultater, han skal få resultatene også på riktig måte. Man må gjerne være uenig at det skal være slik, men det er tradisjonens og kulturens bakside: Det stilles estetiske krav til fotball som vi i Norge bare finner i RBK, tror jeg.

Se på Brann. Møkkafotball. Tydelig at supporterene elsker Brann mer enn fotballen...

I Sogndal finnes det ikke føringer for hvordan en kamp skal vinnes. Det tas ingen estetiske hensyn.

Eksempelvis vil det være TOTALT uaktuelt med en trener i FFK som satser på store, tunge spillere, lange innlegg i boksen og kriging.

Helt til slutt kan jeg jo slå et slag for å definere denne fotballidentiteten for at alle parter skal være klare over hva man har med å gjøre. Det var dette som var utgangspunktet for "verdiprosessen" i FFK for et par år tilbake, men som ble noe helt annet enn det jeg hadde tenkt da jeg fikk gjennomslag i årsmøtet.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f