Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 okt 12, 13:24
Endret: 27 okt 12, 13:27
Endret av: Costanza

Jeg tror aldri jeg kom til å savne Thomas Holm. Men nå gjør jeg det. Han var antakelig vår beste og viktigste spiller i flytperioden vår i september, og det er nesten påfallende hvordan alt nærmest snudde da han ble skadet tidlig i kampen mot Vålerenga. På sitt beste, som Thomas Holm var på rett før skaden, bidro han med trygghet i spillet ingen av våre andre spillere har. Holm hadde få balltap, bidro med gode og kloke pasninger, balanserte det defensive spillet og gjorde medspillerne bedre. Jabbie har kanskje et høyere maksnivå og potensial, men akkurat nå hadde jeg definitivt foretrukket Thomas Holms rutine på midten. Selv om vi naturligvis har masse rutine i form av Ramberg, har Holm andre kvaliteter som faktisk komplementerte Ramberg og også gjorde han bedre, særlig offensivt.

I tillegg er det åpenbart at forsvaret vårt må heve seg. Lars Grorud har vært skuffende ujevn, omtrent på nivå med Vidar Martinsen. Kanskje bør Martinsens fightervilje inn i laget nå, selv om Grorud har mye av det samme. Mot Brann mener jeg forøvrig det var helt åpenbart at Martinsen burde vært byttet inn for en ufattelig svak Aleesami på venstreback. Aleesami har imponert meg stort etter ankomsten fra Skeid, men mot Brann var han en vandrende katastrofe defensivt. Jeg liker moderne og offensive backer, men det skal ikke være lov å delta i det offensive spillet hvis man bare GÅR tilbake igjen ved balltap og etterlater store rom. Første prioritet som forsvarsspiller er faktisk det defensive, og der synder Aleesami for mye. Tendensen er også negativ. Men på motsatt side har også Andreas Landgren hatt en skuffende sesong, men kanskje mest fordi forventningene mine var høye etter hva han gjorde i fjor (kanskje vår beste spiller).

Mot Sandnes Ulf ønsker jeg faktisk følgende oppstilling:

Masalin

Martinsen - Horn - Grorud - Aleesami

Halvorsen - Landgren - Jabbie - Ramberg

Pusic - Stene

Vidar Martinsen bidrar meg innsats og tæl i en kamp der det kreves. Aleesami/Sreckovic blir for usikkert defensivt på venstresiden. Sandnes Ulf har sikkert gjort hjemmeleksen og sett at det vil være et svakt punkt som kan utnyttes. Setter derfor inn Ramberg på kant som jeg tror han ha et bedre samarbeid med Aleesami. Vi trenger ingen typisk kant på venstre midtbane når vi har Aleesami på backplass som kommer rundt på kant. Dette gir også plass til Landgren på sentral midtbane som har litt av de samme kvalitetene som Thomas Holm: ballsikkerhet og fotballintelligens. Han kan styre spillet, strø pasninger og være stabilisator. 

Momo bør inn tidligere i kampen for en Robert Stene som bør få beskjed om å jobbe ræva av seg i 60-70 minutter, så en frisk og hurtig Momo kan komme inn siste 20-30 minutter. En alternativ tanke er å bruke Sreckovic som hengende spiss bak Pusic fra start, altså på bekostning av Robert Stene (som ikke har imponert meg nevneverdig).


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f