Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 23 sep 12, 09:46

I dag kan sjeiker være sjeiker og oligarker være oligarker. Manchester United skal til Anfield og møte Liverpool. De to største klubbene i engelsk fotball skal brake sammen igjen.

Liverpool har hatt overtaket på hjemmebane de siste sesongene - vi må tilbake til John O'Sheas magiske overtidsmål i 2007 for å finne en United-seier på Anfield. Fjorårets kamp endte uavgjort 1-1, men huskes nok uansett best for etterspillet, med karantene for den biteglade uruguyaneren. Det ville være direkte galt å påstå at han og Patrice Evra har vært særlig gode venner siden. Det hjelper ikke at Suarez har gjort sitt for å holde poteten varm, til tross for gjentatte forsøk fra klubbens side på å legge saken død.

Det er å håpe at de to oppfører seg som voksne folk i dag, gjør gode miner til slett spill og hilser normalt før avspark. I og med at dette er Liverpools første hjemmekamp etter at Hillsborough-dokumentene ble frigitt, og tatt i betraktning historien mellom klubbenes fans, bør alle ting som kan forsure atmosfæren unngås. Jeg tror United-fansen er innstilt på å vise respekt, med mulig unntak av et fåtall idioter. Da gjelder det å ikke gjøre ting som får andre til å henge seg på idiotene.

Forhåpentligvis får kampen lov til å handle om det som skjer på banen og ikke noe annet. Det er ikke til å komme utenom at United har hatt en mye bedre start på sesongen enn Liverpool, men så pleier også hjemmelaget å ta seg skikkelig sammen til kampene mot United. Legg til at mens Uniteds tilnærmede første-ellever slet seg til 1-0 mot Galatasaray i midtuken, stilte Liverpool nesten uten faste førstelagsspillere i kampen mot Young Boys i Bern. Dermed stiller Liverpool mer uthvilte til denne. (Dog, onsdag til søndag bør være lenge nok til at utslaget blir lite).

Jeg tror resultatet blir som for et år siden. 1-1, og kortene vil hagle.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f