Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 05 sep 12, 15:51

Greier ikke å la være å kommentere en del av dette :

- Jeg er enig i at det ikke er AS-modellen i seg selv som er problemet, men bruken av AS’et, og også  ”bemanningen” – dvs styre og eiere. Klubben har mistet kontrollen over det som reelt sett er innholdet i klubben.

- Ja – en del av grunnlaget for dagens problemer oppstod før flytting til Værste, men (mis)driften etter flytting har sannelig forsterket problemene, og også skapt nye.

- Og selve flyttingen til Værste har også gitt klubben problemer så det holder. Eller – kanskje ikke selve flyttingen, men konsekvensene av denne, slik som realitetene viser seg å være.

Her er det med andre ord en rekke ting som har gått galt – og klubben har nå mistet seg selv og sitt eget innhold. Dette har man i stor grad bidratt til selv gjennom naive og lite gjennomtenkte beslutninger over en 15-års-periode.

Til Rafn’s ”grausamme salbe” : Diskusjoner hvor den ene part argumenterer fra et økonomisk/strategisk ståsted og den andre part fra et mer kulturelt ståsted er sjeldent fruktbare. Spesielt ikke når de to partene også (delvis) forsvarer forskjellige interesser.  Og kanskje en av partene ikke engang har forstått den annens ståsted.

Flere av innleggene her inne bærer også preg av slike forskjellige ståsted. Asgeir sier det sågar i klartekst over.

- Om det som Rafn framholder er en korrekt beskrivelse av hvordan han har opplevd dette – så er det helt uforståelig. Man kan rett og slett ikke tilbakeholde informasjon overfor tillitsvalgte ansvarlige hos en av aksjonærene! Jeg ser nå forresten at FFK står oppført med 9,1% av aksjene (purehelp) og føler at dette stemmer dårlig med det som ble kommunisert etter siste”redningsaksjonen” ?

 - Igjen om det som Rafn framholder er en korrekt beskrivelse, så er det mye som tyder på at også klubbstyrets leder mer er AS’ets mann en klubbens. Det er i tilfelle uholdbart i dagens situasjon.

Dette er triste saker. Det blir ikke lysere av at styreleder i AS’et i dagens FB uttaler at ”de skal bygge opp igjen tilliten”.

Dette vitner om mangel på forståelse for de grunnleggende problemene: Så lenge stadionavtalen ligger der som en uavklart verkebyll og så lenge utleier Værste as er aksjonær i AS’et vil det alltid bli stilt spørsmål om hvilke interesser AS’styret tjener når man tar en beslutning (les: habilitet). Det behøver overhodet ikke være noe galt, men man har satt seg i en situasjon hvor dette spørsmålet uansett vil bli stilt, og det meste blir mistenkeliggjort – bortsett fra hos nikkedukkene i FB :)

Nilz1 her mener det jo positivt når han sier at ”Følstad gjør en jobb for klubben” – men det kan virke som om Nilz1 ikke forstår de mange som etter hvert slett ikke identifiserer AS’et med klubben. Det er jo nettopp det som er problemet!

Slik vil det være så lenge Værste er aksjonær i AS’et – og så lenge realitetene i stadionavtalen og de underliggende beslutningsbetingelsene for flyttingen er tåkelagt.

 Og bare for å gjøre det helt klart : Jeg mener IKKE at folket bak Værste mangler ”hjerte for klubben” som det har blitt uttrykt her tidligere. F.eks Brynildsen-familien har en 100-årig historie med FFK – og det blir helt feil å anklage dem for noe sånt. Jeg er derfor ganske sikker på at noen og enhver har måttet ta en del beslutninger med ganske tungt hjerte. Dette uavhengig av om mange andre er rivende uenige i disse beslutningene. Men man er tvunget inn i en handlingsrekke her som ganske sikkert føles ubehagelig

Jeg tror det bare er en utgang på dette : Værste as må helt ut av FFK as som aksjonær, og stadionavtalen og leieforholdet må bringes i overenstemmelse med de opprinnelige intensjoner og løfter (om det da ikke mot min formodning er slik).  

Klubben må så få tilbake kontrollen over sin egen kjerneaktivitet – for aldri å gi den fra seg igjen.

La oss håpe at det skjer fort – og frivillig.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f