Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 aug 12, 16:19

Spørsmål og svar Jon Brynildsen. Klippet fra f-b.no.

– Værste har vel også tjent på å få Stadion til Værste?

– Selvsagt har det vært positivt for området å ha stadion her med tanke på utviklingen, det er det ingen tvil om. Men ser vi det i et lengre tids- perspektiv kunne selvfølgelig den store flaten stadion dekker vært utnyttet langt mer lønnsomt, forklarer han.

Jeg jobbet hardt i Værste-styret for å få grønt lys for byggeprosjektet, og må nok innrømme at jeg til tider tenkte mer med hjertet enn hjernen.

 

 

Kommentarene til Brynildsen får det til å koke i meg!!! Skulle likt å vite hvordan han ville utnyttet dette aralet + resten av arealet til Værste mer lønnsomt UTEN FFK DER???  Denne avtalen med FFK var verdt enormt for utviklingen av området for Værste AS. 

Har den mannen noen gang fulgt hjertet når det gjelder FFK? Hvis han gir, så regner han nok med å få det dobbelte tilbake? Etter det jeg husker, så dukket han og de grådige "Værste-lakeiene" hans opp etter at Høili / med investorer (Med et stort hjerte for FFK) hadde hjulpet FFK opp av sumpa av Norsk fotball. FFK var plutselig nå et stort merkenavn i Norge og Frdrikstad som det var mulig å tjene penger på. Værste AS hadde vel heller ingen pangstart i sine første leveår med mange innbringende kontrakter, så dette må vel ha vært perfekt for Værste AS?

Stadion til FFK, Rema1000, høyskole, treningssenter, parkeringshus m.m.har Værste AS fått inn på dette areal på værsteområdet. Alle betaler høy leie for å være der. I tillegg til at FFK må betale HØY LEIE for å bruke av VIP arealer, så må de betale ned en del av bygningsmassen som blir brukt av Værste for å "HÅVE INN" store leieinntekter i overskuelig fremtid. Selv om FFK blir eier av betongdekke (tak for parkeringshus, fotballbane) og tribuner, så har de ikke mulighet til å tjene inn på innvesteringene i bygningsmassen som de er med på å finansere, slik som andre klubber i Norge har med VIP fasaliteter og utleie av lokaler. Jeg kan derfor ikke se at FFK har muligheten til å bli en "økonomisk toppklubb" i Norge, og vil derfor ikke ha store muligheter til å slåss i toppen av fremtidens proffesjonelle fotball liga i Norge.

Alt blir en negativ spiral nedover og dette oppdager selvsagt nyansatte direktørene etter hvert. De styrer et FFK som forventes å kjempe i toppen av norsk fotball, men de har ikke de samme forutsetningene som konkurrentene som skal til for å være i toppen av norsk fotball. Sponsorer og investorer ser også denne uholdbare situasjonen til FFK. De ser at de får lite igjen for sponsingen og investeringene i FFK. Mye av deres bidrag vil jo tilfalle et grådig eiendomselskap. Det vil si at sluttproduktet blir ikke et topplag uten et bidrag over markedspris fra Deres side. 

Jeg kaller dette "DJEVELENS REGNSKAP". 

 

Fredrikstad Blad kunne like gjerne vært informasjonskonsulent for Værste med de artiklene de har trykt om denne saken. Svak journalistikk!!!

Rapporten til dette utvalget som har gransket avtalen med Værste AS, minner meg om den fantastiske granskingen som politiet skulle gjøre av seg selv etter Behring Breivik saken.

VI (folket i Fredrikstad) er en stor eier i Værste med 19,125% gjennom Fredrikstad Kommune (51 % i Fredrikstad Energi AS).  Da skal VI selvsagt også ha innsyn i stadionavtalen Værste har med FFK. Demokrati er en fin ting når det fungerer. Håper det finnes noen folkevalgte som mener det samme?

Avtalen må frem på bordet!

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f