Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 19 aug 12, 00:20

Jeg har ikke fulgt veldig nøye med i denne saken fra begynnelsen av,  men om det som nå formidles her og det som kommer fram i fb stemmer, er det et par ting jeg lurer på.

-mener og huske at det ble nevnt i fordums tid at ffk skulle tjene penger på utleie av næringslokaler og/eller restaurant/pub drift etc i forbindelse med den nye stadion. Mulig jeg tar feil. Var det eventuellt før avtaleinngåelse klart at dette hadde ikke ffk råd til å bygge selv(VIP lokalene, kiosk lokaler etc), eller var det noe som dukket opp underveis? Om det ble budsjettert med inntekter på slik virksomhet, men da i realiteten ble utgifter i steden, blir det jo nesten som dobbelt utgift? Slik ståa er nå vil heller aldri ffk ha mulighet til å tjene på slik virksomhet i framtiden heller. Det går rett i lomma på Værste. Var man klar over dette? Ville det eventuellt kunne endret utfallet på hvor stadion havnet?

-slik tall fremlegges nå, tolker en litt småbrisen hjerne det slik: vi styrer i år mot ca 0 i regnskapet. Altså ikke nevneverdig underskudd. Vi har solgt unna Thomassen, askar, Tarik og hussein. Våre desidert beste spillere. Vi har ikke kjøpt noe å snakke om. Altså, dersom vi ikke selger spillere vil vi neste år gå i minus.  Dersom vi i tillegg trenger å forsterke stallen(noe det absolutt ikke hersker tvil om at vi må), blir det mere minus. Eventuellt må totale lønnskostnadene ( ca 30 mill totalt, hvordan er dette i forhold til andre klubber???) enda mere ned, som igjen betyr dårligere kvalitet på de stillingene som berøres. Være seg spillere, trenerer ØKONOMIANSVARLIGE, m.fl. På sikt skal vel mere penger og betales på lån, leie av ViP lokaler etc.  

Hvis dette ikke lukter konkurs og breddeidrett lang vei, er det ingenting som gjør det. Har Stene sett at noen har dratt ut bunnproppen, og frivillig gått planken, før skuta halvfull av vann uten mulighet til å manøvrere får sin siste bredside?

 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f