Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 18 aug 12, 19:09
Endret: 18 aug 12, 19:11
Endret av: Satch

Videre innlegg fra undertegnede i dag må sees i lys av tung depresjon etter (nok en) dårlig sesongåpning for Liverpool. Ikke nok med at begge mine favorittklubber sliter tungt med å innfri i henhold til stolte tradisjoner, men det er jammenimeg stadiondiskusjoner i begge klubbene også.

Så tilbake til tråden : Det blir referert til Svarteper-spill. Jeg synes å huske at vi spilte Svarteper med bare en Svarteper i kortstokken.

Etter dagens argumenter fra Værste-siden er det vel hevet over tvil at de mener seg å sitte med Svarteper, Utfordringen er at det gjør også klubben.

Et tilleggsmoment i spillet er at om klubben må kaste kortene så sitter nok Værste igjen med tidenes Svarteper.

Jeg går uten videre ut fra at hverken Værste eller klubben planla at noen av partene skulle sitte igjen med Svarteper her. Ergo må noen ha foretatt noen fatale feilvurderinger : Virkeligheten er "way off" fra det som ble kommunisert når man gikk for en løsning på Værste. Aktørene bak Værste er (og for Petter F sin del var)  profesjonelle folk som kan sine ting. Jeg tviler på at det er foretatt noen slik fatal feilvurdering hos Værste - utover at man åpenbart må ha overvurdert klubbens økonomiske bæreevne.

Det som forundrer og irriterer er at Terje H jo så dette, og sa klart i fra - og trakk seg fra det han åpenbart så kom til å bli et svarteperspill. Uten at dette tilsynelatende fikk andre aktører til å revurdere

Jeg mener derfor fortsatt at man (les: FB) skal følge hele årsakssammenhengen fra start til slutt - og avdekke når, hva og hvor det ble tråkket feil. Ikke nødvendigvis for å finne syndebukker, men for å frikjenne de uskyldige, for å få avsluttet svarteperspillet og for å forsøke å få flere aktører på banen.

Ridderlighet er bra - men spørsmålet er om det ikke står for mye på spill til å hemmeligholde deler av granskningsrapporten fra noen år tilbake. For det første bidrar en hemmeligholdelse til å svekke tilliten til Værstes versjon av saken. For det andre kan det jo være at å "henge bjella på katten" en gang for alle kunne gi en pekepinn på en vei ut av uføret. 

For en ting er sikkert : Klubben kan ikke fortsette med den nedbyggingsstrategien man fører idag.  


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f