Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 21 mai 12, 13:03

Opprinnelig postet av Lars 29

Alt du skrev....

 

Veldig bra innlegg!!

Vi har vært supportere omtrent like lenge, jeg spilte i FFK fra jeg var 6 år, den gangen fikk alle i ungdomsavdelingen gratis sesongkort, dermed begynte jeg å gå på kamper på slutten av 80-tallet som deg. Jeg var på alle hjemmekampene, og en bortekamp i ny og ne, når vi spilte i 2 divisjon, det var begredelige tider det.....Men hjertet for klubben er det samme nå som det var da. Det er ikke like gøy å gå på stadion i motgang, trøkket er ikke det samme, gledene er få, men hjertet for klubben består. Skulle det gå så ille som det har gått med Lyn så endrer det ingenting for meg, hjertet for klubben er det samme, sånn er det i gode og onde dager, opplevelsen er annerledes, det er eneste forskjellen. Det er ikke noe tema for meg om jeg skal på stadion eller ikke, jeg går ikke dit for at gutta skal underholde meg, jeg går dit fordi jeg har hjertet for klubben, alltid, uansett!!

Jeg skjønner at mange som drar på stadion først og fremst gjør det for å bli underholdt og for å få en god fotballopplevelse, derfor synker tilskuertallene når produktet ikke lenger er like godt, det er helt naturlig. Akkurat som en dårlig spillefilm trekker færre folk til kinoen enn en god film gjør, det er helt naturlig. Nå er det ikke nødvendigvis sånn i fotball at man må være et topplag for å kunne appelere til publikum, det er mange faktorer som skaper entusiasme og interesse blant fansen. Se på Rosenborg, de henger brukbart med på tabellen, men hadde kun 9000 tilskuere forrige kamp, det er flere faktorer enn manglende resultater som har skylden for det. I FFK har det vært mye uro de siste årene som sikkert er medvirkende årsaker, men manglende visjoner og en sviktende tro på klubbens framtid er nok enda viktigere. Jeg syns klubben har begynt i riktig ende og har tatt en samling i bånn for å gradvis gjenreise klubben fra innsiden og ut. Gradvis tror jeg det vil gi resultater om de ikke skifter kurs og om økonomien er bærekraftig. Fortsetter  ledelsen å tenke langsiktig og holde stø kurs mot de målene de har satt for klubben så vil det på langsikt gi resultater, det vil gradvis også gjenreise tilliten og gløden fra oss som følger klubben fra utsiden. Det fins nok ingen kortsiktige løsninger for å gjenreise klubben, det vil ta tid, klubben vil ligge nede en stund og mange fans vil legge seg med den, mens andre fans vil bestå, alltid, uansett!

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f