Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 mai 12, 11:48

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det siste først. Fredrikstad Stadion AS eier stadion, altså banen, tribuner og garderober (tror muligens klubbrommet også er med). Det er dette selskapet som betaler ned på "byggelånet". Fredrikstad Fotballklubb eier 0,74 % av dette selskapet, men når lånet er nedbetalt skal alle aksjene overføres til klubben. Hvordan nedbetalingen foregår (overføres fra Sport AS) vet jeg ikke. Heller ikke om en nedbetalingsplan er fulgt(tvilsomt). Fredrikstad Fotballklubb har bygd ny stadion, og da må man jo betale for denne. Så vidt jeg vet har Værste AS garantert for byggelånet.

Dette illustrerer avhengighetsforholdet mellom klubb og selskaper. Men i verste fall må klubben se på refinansiering av byggelånet med en mer levelig nedbetalingsplan. Alt. er at klubben dratter ned gjennom divisjonssystemet. Men dette er det ikke penger i for noen. Ikke engang en meeeeget nøktern nedbetalingsplan vil kunne ta høyde for adecco eller 2. divisjon. 

Klart vi skal samarbeide med selskapene for å få dette til, men vi må bare ha klart for oss at dette ikke skal true klubbens virksomhet, for da blir det  brått stopp med samarbeidet. Vi må vite nøyaktig hvor grensa går, og vi er i ferd med å nærme oss den, fra mitt ståsted.

Opprinnelig postet av kanogvetalt

I tillegg betaler Sport AS leie av kontorer og restaurant avdeling samt losjer. Dette koster mye, men skal jo være inntektsbringende. Hvis det ikke er det kan det jo være en ide å si opp leieavtalen, og la andre ta denne driften.

Nå foreligger det jo en avtale mellom klubb og AS, og det vil forundre meg om forbundet har mandat til å kjenne denne ugyldig fordi man kommer med ny mal for denne typen avtaler. Hvis så er tilfelle er det jo spennende.

Det jeg skulle likt å kjenne til er:

Samarbeidsavtalen mellom klubb og AS

Vedtektene for AS'et

Aksjonæravtalen for AS'et

Synes det er oppsiktsvekkende om klubben har anledning til å holde dette hemmelig for medlemmene(men kjenner ikke regelverket).

Jeg regner med at klubben har stålkontroll med at resturant-drifta går i pluss. Det er plass til ansatte i klubblokalene (som vi vel ikke betaler noe for), om ikke annet for en begrensa periode. Jeg tror i det hele tatt man har kontroll på denne biten av "leieforholdet".

N.d.g avtalen mellom klubb og selskap er jeg sikker i min sak: Lisensen avhenger av at det foreligger en forbundsgodkjent avtale mellom klubb og selskap. Man kan få disp. (noe jeg tror man har nå) til å utsette inngåelse av ny, forbundsgodkjent avtale, men dette skal på plass. Styret har jo også bekrefta at en ny avtale skal på plass.

At medlemmene bør få se avtalene som er inngått er vi dønn enige om: Disse avtalene må være tilgjengelige for medlemmer, og alle andre interesserte også. Hvis avtalen ikke tåler dagens lys er det etter min mening et av de fremste tegnene på at avtalen må sies opp så fort som råd er! 

Jeg foreslår at f-b gjør en innsynsbegjæring overfor klubben, så kan vi få prøvd dette skikkelig.

 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340