Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 apr 12, 21:09
Endret: 01 apr 12, 21:22
Endret av: Holters

Veldig god kamp av guttane i dag - både de på banen og trenerteamet.

Det hele startet veldig rufsete. Da Knudsen rotet det til trodde jeg det ville bli en tung dag på stadion. I begynnelsen slet vi veldig med Boli, som var bevegelig, sterk i kroppen og giftig. I tillegg fikk Stabæk spille opp uten at noen av stopperne våre støtet mot spissene. Dette resulterte blant annet i målet. Utover i andre omgang ble Boli helt nøytralisert. Han løp seg rett og slett tom.

Etter den gode starten til Stabæk tok FFK mer og mer over og kvalitetsforskjellen begynte å vise seg. Jeg er overrasket over pasningskvaliteten og samspillet til FFK - spesielt siden de omtrent ikke har hatt formasjonstreninger grunnet for få spillere på trening. Like overrasket er jeg over den fraværende pasningskvaliteten til Stabæk. Til tider ble det nesten komisk å se dem slå ballen utover sidelinja i helt upressede situasjoner.

Aune valgte å flytte Tarik ut på venstrekanten og Valencia inn som midtspiss. Umiddelbart var jeg noe kritisk, da Valencia hovedsaklig har sine styrker som tilrettelegger, men venstresiden vår ble vesentlig styrket av dette taktiske grepet. Samspillet mellom Hussain og Tarik var rett og slett en fryd å se på. Gromstad og Hedenstad hadde store problemer med farta til Tarik. I tillegg stod Hedenstad ofte for høyt. For øvrig er Valencia en merkelig spiller. Han haltet og dro på beinet i hele kampen, men spilte seg varm, og var god utover i andre omgang.

Vi kommer heller ikke utenom Jabbie i denne kampen. Den mannen er rett og slett stor. Helt utrolig å høre på folk som kritiserer ham. Det finnes nesten ikke ord for hvor viktig han er for FFK. Bare se på antall poeng FFK tok i fjor med og uten Jabbie på banen. I dag brøt han alt som var. I tillegg var han også venn med ballen og fordelte mange gode baller.

Martinsen hadde også en veldig god dag på jobb, da han rydder opp i mye med farten sin. Ekstra moro at vi faktisk får hele fem forskjellige målscorere. Det er en styrke i mine øyne. Også moro at begge backene scorer mål. Landgrens mål var det Ronaldoklasse over.

Halvorsen beviser nok en gang at savnet av Askar vil være inteteksisterende. Han har et mye større register å spille på, og slår i tillegg bedre innlegg. Burde ha scoret i dag, men alle sjanser blir ikke alltid mål. Når det er sagt, så forventer jeg mer. Jeg tror han har mer å gå på.

Ruud Tveter gjorde også et veldig god innhopp i dag! Var god i duellene, og flink til å holde på ball. Skulle så gjerne ønske at han fikk bedre individuell skolering av en tidligere klassespiss. Han har så mange gode forutsetninger som trener å bli finslipt.

Mot slutten var det nesten trist å se en meget ivrig Momo på venstrekanten ikke bli benyttet. Spesielt Hussain var mer opptatt av å holde på ballen fremfor å se opp. Det var ikke mange baller Momo fikk å jobbe med til tross for at han gjentatte ganger plasserte seg godt.

FFKs dårligste - om man i det hele tatt bør bruke et slik begrep på en dag som denne - var Thomas Holm. Han er altfor stasjonær og tung til å spille indreløper, og ble helt riktig byttet ut. Valencia var også svært svak i første omgang, men spilte seg som nevnt opp i andre. Kan også nevne at Dahl Hagen var noe upresis i dag, men viser samtidig frem sine offensive ferdigheter.

I mine øyne var FFKs tre beste følgende:

  1. Hussain
  2. Jabbie
  3. Tarik

Aune skal også ha ros for sine taktiske grep og bytter i dag!

Det eneste som irriterer meg litt er at man selv på 4-1 drøyer med å gjøre begge byttene og sette innpå ungguttene. Når det er sagt, er det moro at både Momo og Strømsborg faktisk fikk sin hjemmedebut.

Alt i alt var dette en ufattelig deilig seier. Endelig tok vi skalpen på bærumingene. Sesongen vil vise om det var FFK som var gode eller Stabæk som var dårlige. Dette laget spilte tross alt en veldig god generalprøve mot Brann og rundspilte Aalesund i første omgang i serieåpningen uten å få uttelling.

Mot FFK var de derimot helt sjanseløse.

Det er så deilig!!

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f