Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 15 mar 12, 09:05

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Fagforenings argumentet deres holder jo ikke mål.
NISO er opptatt av dette fordi det handler om spillerne, og det er spillerne som utgjør sluttproduktet FFK.

Haugesund har tydeligvis regnet på dette og kommet frem til marginal økonomisk gevinst, kommunen så derfor ingen grunn til å tvinge klubben til å legge kunstgress. Slik Arbeiderpartiet finner det opportunt i Fredrikstad.
Det provoserer meg noe vanvittig, at noen politiske broilere som aldri har drevet med toppidrett, skal få så mye makt over klubbens fremtid. Det føles som utpressing.

Som alltid kloke og ærlige Grindhaug sa, det er en annen idrett å spille på kunstgress.

Nå er det jo slik at det spilles tippeligafotball på kunstgress, uansett hva Grindhaug eller andre måtte mene om det. Det er liksom litt for sent å forby det. Er ikke bare i Norge det spilles toppfotball på kunstgress heller.

Ordføreren kom med et forslag som skulle tas opp i bystyret og deretter behandles av FFK. Er vel så demokratisk som det kan få blitt det(var vel en annen enn deg som mente dette ikke var demokratisk). 

Jeg er langt mer opptatt av FFK, altså klubben, enn spillerne.

Spørsmålet om kunstrgress handler om 3 ting:

- Total kostnad

- Kostnad vs bruk, dvs pr time

- Manglende treningsfasiliteter

I en perfekt verden har FFK naturgress på stadion, samt et treningsanlegg som nabo, eller eventuelt et treningsanlegg lenger unna med garderober, klubbhus, fysiorom, gym, kontorer til trenere og støtteapparat. I dag er man langt unna å ha dette, og ved å legge kunstgress på stadion så flytter man "treningsanlegget" dit hvor alle fasiliteter er på plass.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f