Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 13 mar 12, 21:03

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Topscorer

Vet at Holters var interessert (...) Skjønner ikke hvorfor disse er utelatt.

Jeg har fortalt de som har spurt at jeg gjerne bidrar dersom valgkomiteen innstilte meg. Vet at jeg har blitt spilt inn fra flere kanter, men jeg har ikke hørt noe fra valgkomiteen. Veldig trist, da jeg tror jeg kunne ha bidratt med både sunn fornuft, kompetanse (økonomi) og engasjement.

Kjenner ikke til noen av personene som har blitt innstilt, men ut ifra det du skriver, så synes jeg det er leit om vi får et styre med overvekt av personer uten genuin fotballinteresse. Det har vi hatt tidligere uten hell. Styret skal tross alt reflektere klubbmedlemmenes ønsker, og man bør være fotballinteressert for å sitte i et klubbstyre, samt fungere som en motvekt til AS-et.

Jeg er akkurat nå ganske oppgitt. Oppgitt fordi valgkomitéen kommer opp med ymse kandidater, med uvisst syn på klubb, ledelse, framtid osv.

Akkurat nå er det NULL medlemsdemokrati i FFK. Og det bekymrer meg fra jeg står opp om morran til jeg går og legger meg. Hvorfor jeg sier at det er null medlemsdemokrati? Jo:

1) Årsmøtet har ikke innsynsrett i avtalen mellom klubb og AS. Dette er for meg helt mystisk, siden "klubben" det er jo oss, medlemmene!

2) Vi har ikke innsyn i AS-ets regnskap annet enn gjennom brønnøysund osv, på lik linje med hvem-som-helst. Dette er like mystisk som forrige punkt. Det burde være 100% naturlig å legge fram AS-ets regnskaps parallelt med klubb-regnskapet på årsmøtet. Eksempel: Hvorfor ble klubb oppført med 8 mill i underskudd? Hvorfor ikke 20 mill? Eller, for den saks skyld: Hvorfor ikke 0??? Det er umulig å få svar på sånne helt fundamentale ting akkurat nå.

3) Det vedtas ikke en langtidsplan eller annet strategi-dokument på årsmøtet, fordi: (sitat fra årsmøtet) "Det er viktig at de som jobber med strategi har et eier-forhold til strategien". At vi som klubb i det hele tatt kan eksistere uten å ha en langsiktig plan som alle medlemmene står bak er helt mystisk: Hvordan tror vi at et klubbstyre skal ha pønsj overfor AS og andre mektige aktører uten at alle medlemmene står bak klubbstyret med freske årsmøtevedtak???

Sånn som jeg ser det har klubben, medlemmene, kun en eneste reelt demokratisk sak på årsmøtet: Vi kan velge hvilket styre vi vil.

Når jeg så leser valgkomitéens innstilling blir jeg lettere oppgitt: Vi har denne ene muligheten som medlemmer til å påvirke klubben gjennom styrevalg, og så kommer valgkomitéen opp med et knippe ubeskrevne, i klubbsammenheng, personer. Vi vet INGENTING om hva disse personene mener om klubb kontra AS, medlemsdemokrati, klubbutvikling, langtidsvisjoner. Ingenting! Også forventer valgkomitéen at vi skal gi all makt (ja, i praksis gir vi styret all makt, siden ikke det behandles strategi og langtidsplan på årsmøtet) til dets innstilling? Helt, totalt, uforståelig!

Jeg kan rett og slett ikke være stemmekveg på ekstraordinært årsmøte og akklamere inn et styre jeg ikke vet pøkk om. Alternativene er å komme opp med benkeforslag på folk som jeg vet *brenner* for klubben. Folk som ikke vil nøle med å tale klubbens sak, også i møte med pengeaktører, kommune, forbund osv. Folk som har sunn fornuft, folk som har en visjon for FFK, folk som har perspektiv på 10 år, 20 år, 30 år!!! Yngre folk, folk med energi, tid og hode, og kjempesvært hjerte som banker for FFK!

Jeg synes vi burde ta en skikkelig valgkamp på ekstraordinært årsmøte hvor kandidatene (valgkomitéens innstilling og benkeforslag) forteller om sine visjoner for FFK, framtid, forhold til AS etc, etc.  Det MÅ komme opp benkeforslag på de som skal velges, hvor medlemmene faktisk får vite hvorfor de skal stemme på gitte kandidater. Jeg vil eksempelvis ikke nøle med stemme inn Holters i styret hvis han er villig til det.

Og jeg skal vel også innrømme at jeg ikke vil nøle med å stille sjøl, hvis det skulle være aktuelt. Har erfaring som leder i idrettsklubb med over 3000 medlemmer på årsbasis. Høhø.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f