Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 05 mar 12, 11:15

Opprinnelig postet av arte et labore

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Det finns vel en vesentlig forskjell her. Klubben valgte at Borges skulle bli, Staw hadde dem gladelig gitt bort hvis det hadde vært noen klubber på banen. En annen ting er hvor motivert er Staw om dagen til å gi alt på og utenfor banen for ffk?

En forskjell innlegget jeg svarte ikke hadde tatt med. Der stod det egentlig rett ut at spillere på utgående kontrakt og som ikke vil være i klubben, heller ikke burde være med til La Manga.

Hva om Celso Borges hadde hatt et år lengre kontrakt i FFK og hans situasjon hadde skjedd nå? Han hadde sagt fra at han ikke ønsker ny kontrakt, klubben ville selge nå for å få inn penger som de brått trenger nå, men Celso Borges vil ikke dra akkurat nå. Hadde det vært riktig av FFK å fryst ut Borges da? Borges var selvsagt en viktigere spiller i førsteelleveren, men Staw kan bli en viktig spiller å ha i stallen i år også.

Hva så om Lasse Staw ville blitt gitt bort? Han er fortsatt et medlem av stallen. Jeg er sikker på at Lasse Staw hadde gått om tilbudet hadde vært der. Tilbudet er ikke der så vidt jeg vet, og dermed blir det også helt feil taktikk av FFK om de prøver å fryse han ut når han ikke har noen alternativer. Hva skal de oppnå med det? At han sier opp kontrakten? At han går til Kvik Halden, går ned 70% i lønn og får en jobb ved siden av?

Det er tross alt ikke Lasse Staw sin skyld dette. Det er klubbens ansvar når de nå først har skrevet kontrakt med spilleren. Motivasjonen til Lasse Staw blir i hvert fall ikke bedre av å bli fryst ut på denne måten. Hva om vi får tilsvarende situasjon som før, at begge førstekeeperne blir skadet. Da sitter vi igjen med noen juniorkeepere og en Lasse Staw som har blitt fryst ut.

Klubben taper på alle måter slik de oppfører seg nå. Hvilket signal sender dette ut til andre spillere? Velkommen til klubben vår, men hvis vi finner ut at du har for høy lønn fordi vi har blingset med budsjettene, så fryser vi deg ut.

Sier bare at det blir feil å sammenligne med Borges ifjor. Den saken her bør ha to sider. Er det en umotivert Staw som stiller på trening synes jeg det er riktig å ikke la ham bli med. Er det en motivert Staw som stiller på trening og som vil bevise at han er en toppkeeper og yter topp innsats er det her intet annet enn mobbing av Staw... Hva som er riktig vet jeg ikke.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f